top of page
  • תמונת הסופר/תאייל קהאן

מדריך עריכת וידאו - כל מה שעורך וידאו מתחיל צריך לדעת

עודכן: 28 בנוב׳ 2021

עורך וידאו, הדרך שלך בעריכה מתחילה כאן!

במדריך תמצא מידע וטיפים לעריכת וידאו מקצועית, סקירה של כל השלבים בתהליך העריכה ברמת האופליין והאונליין, תכיר דרכים מומלצות ללמוד עריכה, ומה עליך לעשות כדי להפוך לעורך וידאו מקצועי.

מדריך לעריכת וידאו

אם אתה מחפש מידע בנושא קורס עריכת וידאו, אז אתה מוזמן לקרוא את המדריך המלא ללימודי עריכת וידאו.


כעת נציג מספר דרכים אפשריות לעריכת וידאו:


עריכת וידאו אונליין

במידה ויש לכם קצת זמן פנוי, מעט ניסיון והבנה בסיסית בעריכת וידאו, כדאי שתבדקו אפשרות לערוך את הוידאו בעצמכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא לחפש ברשת אתרים המציעים שירות של עריכת סרטונים אונליין.


מחיפוש פשוט בגוגל תוכלו למצוא מגוון רחב של שירותים כאלו, חסכתי לכם את כאב הראש וריכזתי עבורכם רשימה של אתרים מומלצים, שימו לב שלכל ממשק יש את כלי העריכה הייחודיים שלו, כך שכדאי לכם לבחון לפרטים האם האתר שבחרתם מתאים עבור סוג העריכה שאתם רוצים לבצע.


תוכנה לעריכת וידאו בחינם ובתשלום

ניתן לחלק את התוכנות לשני סוגים, תוכנות פשוטות לעריכה המתאימות למתחילים ותוכנות עריכה מקצועיות לעורכי וידאו מנוסים שכבר מכירים את סביבת העבודה. קיים בשוק היצע גדול של תוכנות לעריכת וידאו חינם אך לעיתים הן מגבילות את השימוש במרכיבים מסויימים



בתוכנה, יתכן שאיכות הקידוד תהיה עד 720P וגם התווסף לכם על גבי הסרטון סימן מים (Watermark). לעומת זאת, תוכנות לעריכת וידאו בתשלום יאפשרו לכם להשתמש במגוון כלים מתקדמים וללא הגבלה באמצעות תשלום על בסיס חודשי קבוע או תשלום לשנה מראש.

העלות משתנה בין התכונות השונות, אך ברוב במקרים הוא לא גבוה מכמה עשרות דולרים מדי חודש. כמובן שזו נראית האופציה הטובה ביותר אך יתכן שאינכם רוצים לשלם עבור עריכת סרטון בודד, ואין לכם רצון להתחייב עבור שירות שיהיה לכם בו שימוש מועט. לכן, במקרה זה תבחרו באפשרות לעריכת וידאו בחינם, רק שימו לב שגם כאן כדאי שתבצעו בדיקה לראות אם אתם מקבלים תמורה מלאה עבור הצרכים שלכם.



אפליקציה לעריכת סרטונים

קיימות בשוק כמות עצומה של אפליקציות לעריכת סרטונים התומכות במכשירי אייפון ואנדרואיד. מחיפוש פשוט ב-Google Play או ב-App Store, תקבלו תוצאות של מאות אפליקציות בתחום הוידאו.

איך בוחרים אפליקציה לעריכת סרטון?

תחילה כדאי לבצע סינון בחיפוש לפי אפליקציה חינמית או בתשלום. הפופולריות שבינהן יהיו בראשית העמוד וגם אחת מהן תופיע כבחירת העורכים. שימו לב לדירוג האפליקציה וגם לכמות ההורדות שלה, כדאי גם לשים דגש על השירות שהאפליקציה מציעה, למשל יש כאלו שממוקדות יותר לעריכת אפקטים ופחות משמשות ככלי לעריכת סרטונים, מומלץ שתתקינו מספר אפליקציות ותנסו את הממשק והכלים שכל אחת מציעה, יתכן שדווקא האפליקציות הפשוטות והלא מקודמות ברשימת החנויות יהיו הטובות ביותר עבורכם.



עריכת וידאו על ידי עורך וידאו מקצועי

במידה ומדובר בעריכת וידאו מורכב אם זה קליפ, סרטון תדמית או משהו שדורש יצירתיות ולא רק חיתוך וחיבור של קטעי וידאו עם מוסיקה, מומלץ שתשקלו לפנות לסטודיו מקצועי שנותן שירותי עריכת וידאו. קיימות מגוון חברות ועורכי פרילנסר שיכולו לבצע עבורכם את העבודה, כמובן שתוכלו גם להשתמש בשירות של אתר Fiverr בו תוכלו למצוא עורכי וידאו שגובים החל מ-5 דולר עבור עריכת סרטון.

בכל מקרה חשוב לפרט לעורך הוידאו לגבי הדרישות שלכם ולתאם ציפיות, על מנת להמנע ממצב של תיקונים ושינויים מיותרים, שיכולים לגרום לתוספת תשלום מצידכם עבור שירותי העריכה הנוספים. ישנם עורכים שאוהבים לתמחר לפי דרישת הפרויקט מראש ויש כאלו שעובדים על בסיסי שעתי, לאור מה שצויין קודם תחליטו מה הכי טוב עבורכם.



מהו הכלי המומלץ ביותר לעריכת וידאו?

ראשית בדקו מהי מטרת העריכה, האם אתם צריכים לבצע עריכה בסיסית וחובבנית או עריכה מורכבת ומקצועית. עבור עריכת סרטונים פשוטים וקצרים לרשתות חברתיות כמו יוטיוב תוכלו להסתפק בעורך המובנה של האתר, עבור פייסבוק ואינסטגרם תוכלו להשתמש באפליקציות לעריכת סרטונים המציעות שלל אפקטים ועיצובים מותאמים לסטורי באינסטגרם או לטיק טוק.


שימוש באתרים לעריכת סרטונים אונליין יכולים להיות פתרון מצויין למי שלא רוצה להתעסק עם התקנת תוכנה ורוצה להתחיל לערוך מיד לאחר תהליך הרשמה קצר. שוב גם כאן, כפי שיש תוכנות חינמיות ובתשלום לעריכת סרטונים במחשב, יתכן שבחלק מאתרי האונליין תצטרכו לשלם עבור שימוש מלא בכלים שהאתר מציע.

באיזו תוכנת עריכה כדאי לערוך

במידה ובכוונתכם לקחת את עניין העריכה ברצינות כדי לבצע עריכות שונות לעיתים תכופות, כדאי לכם לעשות זאת באמצעות תוכנה לעריכת וידאו חינם. במידה ובהמשך תחליטו להתמקצע ולמקסם את השימוש שעולם העריכה יכול להציע לכם אם זה באמצעות שימוש באפקטים מורכבים, שכבות וידאו וערוצי אודיו מרובים, תמיכה בפורמטים שונים לקידוד הסרטון או ביצועי מערכת ברמה גבוהה. אז זה הזמן שלכם להתקדם לתוכנה לעריכת וידאו מקצועית.



אין לי כלל ידע בעריכת וידאו... מה עליי לעשות?


מדריכים וסרטוני הדרכה

למידה באמצעות יוטיוב יכולה להיות פתרון נהדר. ביוטיוב תוכלו למצוא מגוון סרטוני הדרכה של יוטיוברים מכל העולם הסוקרים תוכנות לעריכת וידאו והשימוש בהן, מסבירים על טכניקות בעריכה למתחילים ומתקדמים, והמלצות על חומרה המותאמת למחשבי עריכה.

קורס עריכת וידאו אונליין

קיימים מספר אתרים בישראל המציעים קורס עריכת וידאו אונליין בינהם אתר "לימוד נעים" המרכז רשימה של מורים פרטיים במגוון רחב של מקצועות. האתר מכיל יותר מ-80,000 שיעורי אונליין ומעסיק כ-2624 מורים ולומדים באמצעותו כ-13,000 תלמידים.


בתחום הוידאו תמצאו מורים ללימוד תוכנות עריכה כמו פרמיייר, אביד, אדיוס ופיינל קאט. לכל מורה באתר קיים פרופיל אישי עם דירוג והמלצות מתלמידים, פרטים על הרקע והניסיון המקצועי שלו ועלות שעת לימוד. ניתן לחפש מורה לפי אזור מגורים ותוכלו לקבוע שיעור אונליין לפי זמינות במערכת השעות המוצגת באתר.



קורס עריכת וידאו במכללות ובמרכזי הדרכה מקצועיים

אם אתם רוצים לערוך וידאו באופן מקצועי ומרגישים שלמידה מקוונת פחות מתאימה עבורכם, אז כדאי שתלמדו קורס עריכת וידאו בכיתה בהוראה פרונטלית בשיטת הלימוד המסורתית. קיימים מגוון מקומות כמו מכללת מנטור למשל הקיימת כבר 20 שנה ומציעה 18 קורסים שונים כמו לימודים בתחום העיצוב גרפי, ווב ועריכת וידאו. בית ספר נוסף הוא JUMPCUT המציע הכשרה מקצועית במסלולי לימוד בתחום העריכה והאנימציה עם מיטב המרצים מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה.


כמה עולה קורס עריכת וידאו?

המחיר משתנה בהתאם למסלולי הלימוד וכמות המפגשים, והאם מדובר בקורס אונליין או לימוד פרונטלי. עלות שיעור בקורס אונליין או לקורס פרטי אחד על אחד נע בין 89 ש"ח ל- 150 ש"ח לשעה. לעומת זאת תוכלו למצוא קורסים אונליין בסדרה של 12 מפגשים החל מ-1800 ש"ח לסטודנט וכ-2100 ש"ח לאורח. ויש גם קורסים יקרים יותר במסלולי לימוד סמסטריאלי או שנתי במרכזי הדרכה ובמכללות בעלות של אלפי שקלים שחלק מהתשלום עבור הלימודים ניתן לשלם באמצעות הפיקדון הצבאי.


כל אחד יכול ללמוד איך לערוך?

לימודי עריכה מתאימים לקבוצות גיל שונות, ניתן לחלק את התשובה לשלושה מרכיבים:


רצון - כמו כל דבר בחיים צריך להתחיל מהבסיס, לעיתים ההתחלה קצת קשה ובדרך יש מכשולים, תבדקו אם אתם מרגישים שיש לכם חשק ללמוד את התחום והאם אתם מוכנים להשקיע בזה.


התמדה ותרגול - אם כל רצונכם זה רק להכיר כלים לעריכת וידאו בסיסית תוכלו לעשות זאת באמצעות אפליקציות ואתרים אונליין לעריכת סרטונים. במידה ואתם מעוניינים להפוך לעורכי וידאו מקצועיים ולהשתלב בתעשייה זה ידרוש מכם עבודה מאומצת, תהליך למידה ארוך והתנסות מעשית ממושכת על מנת לצבור ידע וניסיון בתחום.


ידע קודם - בעקרון, על מנת לבצע עריכה פשוטה אין צורך בידע קודם בשימושי מחשב כלשהם, על מנת לערוך סרטונים באתרים אונליין תספיק לכם הבנה בסיסית בסביבת העבודה של מערכת ההפעלה וגלישה ברשת. בתוכנות עריכה למתחילים יתכן שידרש ידע קודם כך שתצטרכו להיעזר במדריכים ברשת כדי להכיר את סביבת העבודה של התוכנה והכלים שיש לה להציע.


אם אתם מתלבטים ולא יודעים באיזו תוכנה לבחור, אז ההמלצה שלנו היא להתחיל לערוך בפילמורה שלדעת רבים נחשבת לקלה וידידותית לשימוש ומאוד פופולרית בקרב עורכי וידאו מתחילים. למידע נוסף על התוכנה אתם מוזמנים לקרוא את המדריך המלא שכתבתי על תוכנת פילמורה.



האם כדאי לי להתמקצע בעריכת וידאו?

בימינו, כל ילד שברשותו סמארטפון סביר להניח שיש לו כבר יכולת והבנה בעריכת סרטונים, אם זה ליוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם או לטיק טוק. מדי יום בני נוער רבים ברחבי העולם מייצרים כמות עצומה של תכנים ידי תיעוד לסטורי, תמונות סלפי או הפצת סרטוני רשת ויראליים שזוכים למיליוני צפיות. הסרטונים נערכים ובדרך כלל נוספים להם אפקטים ופילטרים שונים, כמו כן, מדי יום נוספות עוד אפליקציות ופצ'רים חדשים הנותנים אפשרות לשדרג את אותם סרטונים ותמונות והעלאתם לרשתות החברתיות.

נראה שהעתיד הוא ללא ספק תחום הוידאו, כך שלא משנה בן כמה אתה, כדאי שגם לך יהיה ידע והבנה בסיסית בעריכת וידאו, זה יכול להתבטא בצורך לערוך מצגת תמונות לאירוע משפחתי, תיעוד עצמי או משהו יותר מקצועי ומורכב למטרות אחרות.



כל השלבים בתהליך עריכת הוידאו

קיימת חלוקה לשני תחומים, עריכת אופליין (Offline) ועריכת אונליין (Online):


את עריכת האופליין מבצע עורך הוידאו ולאחר סיום העריכה עוברים לשלב הפוסט פרודקשן (ONLINE) בו לוקח חלק גם אפטריסט, קולוריסט, עורך סאונד ואנימטור (תלוי בדרישת הפרויקט).


כיום עורכים רבים מגיעים עם ידע קודם בעריכת אונליין וחלק מהעבודה מבוצעת על ידם בתוכנת העריכה ללא שימוש בתוכנות חיצוניות כמו אפטר אפקטס עבור מושן גרפיקס (Motion Graphics) או דה וינצ'י ריזולב לתיקוני צבע.

ישנן תוכנות עריכה מקצועיות כמו אביד, פרמייר פרו ופיינל קאט המציעות מגוון כלים מתקדמים להוספת VFX (אפקטים ויזאוליים) ומאפשרות לבצע פעולות שונות כמו Masking, Keying ועוד.


השלבים בעריכת אופליין (OFFLINE)

פתיחת פרויקט - באפשרותכם להגדיר את סוג הפרויקט למשל האם זה 1080P או 4K, במרבית התוכנות המקצועיות יש פריסטים מובנים עבור סוג הפרויקט ובחירה אפשרית לפי סוג מצלמה בה צולמו חומרי הגלם.


יבוא של חומרי הגלם - ביצוע Import של כל החומרים לפרויקט העריכה.


סידור החומרים בבין (Bin) - אחד מהשלבים הכי קריטיים, הבסיס שלכם לעריכה מוצלחת היא שמירה על סדר וארגון של חומרי הגלם, סידור נכון וצביעה (Labels) של הקליפים יאפשר לכם שליטה והתמצאות בכל מרכיבי הפרויקט וביצועי עריכה טובים יותר על ידי שליפה מהירה של חומרי הגלם השונים.


המרה לקבצי פרוקסי (Proxy) - מדובר בהמרה של חומרי הגלם לקבצים באיכות נמוכה, פעולה המאפשרת ניגון חלק של וידאו ב-Real Time, ללא צורך ברינדור. זהו שלב שאינו מחייב תלוי בביצועי המחשב שלכם, הפעולה מומלצת בעיקר כאשר עורכים קבצים באיכות 4K,


אסמבלי (Assembly) - הנחה של חומרי הגלם על הטיימליין, סידור לפי רצף כרונולוגי וצמצום הקטעים. להלן סרטון המציג שלוש דרכים לעריכה על הטיימליין (Timeline).


ראף קאט (Rough Cut) - כאן כבר ממש מתחילה להתבצע העריכה, בוחרים שוטים וחותכים אותם. בנוסף, מקבלים החלטה על הסגנון וקצב העריכה המתאים.


פיין קאט (Fine Cut) - בשלב זה הוידאו מקבל צורה סופית, נכנסים לפרטים הכי קטנים, בודקים שכל קאט במקום ומהדקים לכדי וידאו ערוך ומלוטש, במקביל מתבצעת הוספה של מוסיקה וסאונד אפקטס ועובדים על הדינמיקה, הקצב וההרמוניה של כל מרכיבי האודיו והוידאו יחד.


פרקר וולבק (Parker Walbeck) מפיק, במאי ועורך פרסומות וקליפים, מציג 8 שלבים של עריכת סרטון תדמית לסימולטור גולף וירטואלי, פרקר מבצע את העריכה בתוכנת פרמייר פרו ועובר על כל שלבי העריכה השונים שהוצגו קודם לכן. בסרטון תוכלו לראות עריכת אופליין ואונליין המבוצעת רק בפרמייר ללא שימוש בתוכנה חיצונית נוספת.


השלבים בעריכת אונליין (ONLINE)

אפקטים ומעברונים - כפי שצויין קודם, לעלו מכם שיש ידע וניסיון, תוכלו לשלב אפקטים ומעברונים באמצעות שימוש בטמפלטים ופלאגים או להשתמש באפקטים המובנים בתוכנת העריכה שלכם. ישנם יוצרים ועורכי וידאו המציעים פריסטים חינמיים להורדה לתוכנת פרמייר ובפעולת Drag and Drop פשוטה על שכבת Adjustment Layer, תקבלו אפקט מרשים. כמובן שתוכלו להוציא את הפרויקט לאפטריסט מנוסה, שיוכל לתת טאצ' ייחודי ויצירתי בהתאם לדרישות שלכם.


כותרות - כלי מצויין שניתן למצוא בפרמייר פרו הוא ה-Essential Graphics המאפשר יצירת כותרות בהתאמה וגם להשתמש במובנות הקיימות בתוכנה. ניתן ליצור טמפלטים של כותרות המשלבות אלמנטים גרפיים גם בתוכנת After Effects ולייבא את קבצי ה-Mograt שתיצרו ישירות לפרמייר בנוסף, תוכלו ליצור באפטר אפשרות לשנות הגדרות וערכים של האובייקטים והטקסטים באותם קבצי Mograt.


גריידינג ותיקוני צבע (Color Correction and Color Grading) - בחלק הזה בשלב הפוסט-פרודקשן משתמשים קולוריסטים בתעשייה בתוכנת Davinci Resolve, תוכלו למצוא גם כלים מצויינים בתוכנת העריכה שלכם. למשל בפרמייר פרו כלי ה-Lumetri Color יאפשר לכם לבצע תיקוני צבע ואיזון בין השוטים במקצועיות וגם לייבא סוגים שונים של Luts כדי לתת קצת צבע ועניין לוידאו. אם אתם רוצים להעמיק בתחום הנה סרטון של 2:30 דקות שיסביר לכם את ההבדל בין שני המושגים.


עריכת סאונד ומיקס - כל וידאו המשודר בטלוויזיה אם זה פרומואים, פרסומות, סדרות או סרטים, כולם עוברים מיקס ועריכת סאונד על ידי איש מקצוע בתחום, כאשר המיקס נעשה בדרך כלל בתוכנות Protools או Cubase.

בעריכת סרטון פשוט לרשתות חברתיות או להקרנה במקום כזה או אחר, יספיקו לכם הכלים הבסיסיים בתוכנה על מה מנת לבצע תיקונים ומיקס בעצמכם. בדקו שאתם שולטים ומבינים כיצד לעשות זאת, גם כאן יש עניינים טכניים הדורשים הבנה ומומלץ שתצפו בסרטוני הדרכה ותעשירו את הידע שלכם כדי לשפר את יכולות העבודה עם אודיו בתוכנה.


חמישה טיפים לעריכת וידאו מקצועית:


1. תרגול ושליטה בתוכנה

יכולת העריכה שלכם תלויה אך ורק בכם, לא משנה באיזו תוכנה תבחרו לערוך או באיזו דרך ללמוד, אם זה באמצעות צפייה בסרטוני לימוד והדרכה אונליין או במרכז הדרכה מקצועי.

חשוב שתתרגלו כמה שיותר על מנת לשפר את יכולות העריכה שלכם, תכירו לפרטים את סביבת העבודה בתוכנה, תשתמשו בקיצורי דרך במקלדת ובנוסף, מומלץ לקבל השראה ולצפות בסרטונים של יוצרים שונים על מנת להרחיב אופקים. זכרו, גם סרטון קצר של כמה שניות יכול להיות קריאטיבי במיוחד. דוגמה מצוינת לכך תוכלו למצוא בעמוד האינסטגרם של Zach King, כוכב רשת ויוצר סרטונים מדהימים שיתפסו אתכם לא מוכנים יחד עם 23 מיליון העוקבים שלו.


2. סדר וארגון של פרויקט העריכה

בהנחה שמדובר בעריכת סרטון בתוכנה במחשב ולא באפליקציה, הבסיס להצלחה הוא שמירה על סדר וארגון. חשוב שחומרי הגלם ב-Bin שלכם יהיו מסודרים ומחולקים לתיקיות, בנוסף ארגנו את סביבת העבודה שלכם שתהיה נוחה לעריכה, אין צורך לעשות זאת כל פעם מחדש, אפשר פשוט ליצור פריסט ולטעון בכל פעם שניגשים לעריכת פרויקט חדש. כמו כן, חלקו את היררכיית הקליפים בטיימליין בהתאם, כלומר שלכל קליפ יהיה ערוץ ייעודי לכך. הנה הצצה איך מסדרים את הטיימליין בתעשיית הקולנוע בהוליווד.


3. להתייחס בכבוד לכל קאט

עריכת וידאו דורשת ריכוז רב, קורה לעיתים שעורכי וידאו מפספסים מעט בחיתוך הקאטים ואז מופיע לפתע פריים בודד של בלאק, דבר שיכול לקרות לכולנו, וזאת אף על פי שצפינו בקטע עשרות פעמים, לכן שימו דגש על כך, מדובר בטעות שקשה לסלוח עליה ונתפסת כחובבנית. זכרו, חיבור בין קאטים זו אמנות וחיבור טוב בעריכה המשכית יוצר התאמה לוגית בין השוטים, הנה דוגמה לסרטון קצר הממחיש חיבור בין שוטים שונים בהמשכיות (Continuity), דבר פופולרי בעריכת פרסומות, פרומואים וטריילרים.


4. שפרו את יכולת העבודה שלכם עם אודיו

נראה שעורכי וידאו פחות מעמיקים בעריכת סאונד ומיקס, אך זהו כלי חשוב לא פחות מהוידאו. למוסיקה ולאפקטים יש מרכיב חשוב בהעצמה והעברת רגש אצל הצופה, הנושא הזה מצריך כתיבת מאמר בפני עצמו. הנה סרטון קצר הממחיש דינמיקה של וידאו ואודיו וכיצד שינוי של קאטים יכול להשפיע על חווית הצפייה.


5. הימנעו משימוש מוגזם באפקטים ומעברונים

לעיתים מעברונים (Transitions) יכולים להשפיע לרעה על חווית הצפייה בסרטון שלכם.

אין זה אומר שלא צריך להשתמש באפקטים ובמעברונים כלל, אלא פשוט צריך לעשות זאת בסטייל כך שירגישו חלק טבעי בסרטון. ישנן חבילות של מעברונים מובנים לתוכנות כמו פרמייר, פיינל קאט ואחרות שלא מצריכות שימוש בתוכנת אפטר אפקטס בשביל להשיג מעברון שיראה מקצועי ומלוטש. העקרון שצריך לעמוד לנגד עינכם הוא לדעת מתי להשתמש והאם זה תורם לסרטון שלכם.


כיום המגמה הולכת לכיוון יצירת מעברונים באמצעות צילום המשלב תנועות מצלמה בעזרת גימבל, סליידרים ורחפנים, ויצירת החיבור בין השוטים בעריכה מבוססת על שימוש ב-TIme Remapping. הנה דוגמה לסרטון מדהים של יוצר אוסטרלי Benn TK המציג בעריכה ייחודית את חוויותיו מפסטיבל הולי (Holi) המפורסם ביותר בהודו ובנפאל. בסרטון נעשה גם שימוש בתוכנת אפטר אפקטס, והתוצאה המרשימה לפניכם.


עריכת וידאו באופן חובבני או מקצועי?

בכללי, כמו בכל דבר בחיים רצוי לשמור על סטנדרטים גבוהים. בעריכת וידאו אתם צריכים להביא לידי ביטוי את כל המרכיבים שחשובים לכם. במידה ואתם שואפים להיות עורכי וידאו מקצועיים מומלץ שתבצעו תרגילי עריכה בתוכנה ותתנסו בפרויקטים בז'אנרים שונים, אם זה עריכת קליפים, דוקו, פרסומות ועוד. חשוב שתבחנו את מידת הפוטנציאל והיכולת שלכם להתפתח בתחום, כמו כן, נסו למצוא קו התמחות ייחודי בסגנון עריכה בו אתם מרגישים שליטה טובה יותר.


כחלק מתהליך הלמידה המתמשך תצברו ניסיון בתוכנה ובעריכת וידאו בכלל. אל תמעיטו בערכו של התוצר אותו אתם רוצים להשיג, להיות עורך וידאו זה אומר לקחת חלק בתהליך של קבלת החלטות מתמשך. כלומר בכל שלבי העריכה אנחנו מוצאים את עצמנו מנסים לקבל החלטות כמו איפה לשים את הקאט, כמה להגביר את האודיו, כמה Trim לבצע ועוד.


כפי שלא הייתם מתפשרים בשום שלב בתהליך קבלת ההחלטות שלכם בחיים, כך גם אל תתפשרו על איכות העריכה. אין זה משנה אם מדובר בעריכת סרטון פשוט לאינסטגרם או עריכת סרטון תדמית לחברה. תשאפו תמיד לעריכה הטובה ביותר ותנצלו את המיטב שבכם ואת מבחר הכלים העומדים לרשותכם.


7,367 צפיות
bottom of page