top of page
  • תמונת הסופר/תאייל קהאן

רוצה להיות יוטיובר מצליח? כאן תמצא את כל המידע על קורס יוטיוברים

איך להיות יוטיובר? זו אחת השאלות הפופולריות כיום בקרב ילדים ובני נוער. אם אתם יוטיוברים בתחילת דרככם והחלום שלכם הוא להפוך למפורסמים עם ערוץ יוטיוב מצליח, אז קורס יוטיוברים יתן לכם את כל הכלים כדי להשיג את המטרה.

בדור של היום, יוטיוב כבר מזמן לא נועד רק להאזנה לשירים או לצפייה בסרטונים. בדומה לרשתות חברתיות כמו אינסטגרם, טיקטוק ופייסבוק, גם youtube הפך לפלטפורמה ליצירת תוכן. אז איך עושים זאת?


תפריט לניווט מהיר

לניווט מהיר במאמר, לחצו על הנושא שמעניין אתכם:


ילדים צעירים החל מגילאי ביה"ס היסודי, ועד גיל העשרה, מבלים שעות רבות בצפייה במסכים. אז איך ניתן להפוך את הפסיביות היום יומית שלהם, לפעילות אקטיבית שתפתח את הכישורים והיצירתיות שלהם? צדקתם, קורס יוטיוברים.

מעבר למטרה הסופית של פתיחת ערוץ יוטיוב מצליח והתחזוקה שלו, הבוגרים יכירו תוכנות עריכה, ירכשו ידע טכנולוגי בעולם הצילום וכמובן יפתחו את היצירתיות ויכולות הביטוי שלהם. אם אתם רוצים להפוך את זמן המסך לאפקטיבי, מעניין ויעיל, להשתמש בו כפלטפורמה להשמיע את הקול שלכם, וללמוד כישורים נוספים על הדרך, הגעתם למקום הנכון.


למה כדאי ללמוד קורס יוטיוברים?

ילדים ובני נוער אשר מחפשים דרכים לבטא את עצמם בנושאים שונים, להעלות מודעות או לייצר השפעה, יכולים בקלות למצוא את מקומם בערוצי היוטיוב. בנוסף לקורס עריכת וידאו ולימודי צילום ועיצוב, קורס יוטיוברים השונים מספקים הכשרה גם בתחום המשחק והעמידה מול מצלמה, מקנים את הידע כיצד לספר סיפור (סטוריטלינג בשפה המקצועית) ולהעביר מסרים.

יוטיוברית
יוטיוברית מדגימה טכניקות באיפור וטיפוח

כישורים מהסוג הזה שמלמדים בבתי ספר למשחק או בחוג לתקשורת באוניברסיטה, ניתן לרכוש בקורסים האלו, תוך התמקדות במה שמעניין ורלוונטי לצרכני הרשתות החברתיות. כאמור, הלימודים מספקים לתלמידים את כלל הכלים לצאת לדרך עצמאית בעולם היוטיוב, ולא פחות חשוב, את הערך המוסף שיכול לעזור להם גם בתחומים נוספים בחיים.


למי מתאים קורס יוטיוברים?

בגדול, הקורסים האלו מתאים לכולם. כל מי שצורך תוכן ברשתות החברתיות, מכל סוג, ובוער בו הרצון לייצר תוכן כזה גם. גיימרים שרוצים לשתף בשיטות המשחק שלהם, בהצלחות שלהם ובחידושים בתחום. ולוגרים שאוהבים להתבטא בעל פה, לשתף את הדעות שלהם בנושאים שונים או ספציפיים ולייצר שיח בנושאים האלו. וכמובן כל מי שרוצה לטעום מתחום המדיה, צילום, עריכה, משחק ועיצוב גרפי, כי תמיד כיף ללמוד משהו שאתם אוהבים לא?



קורס יוטיוברים לילדים

כפי שציינו, קורס יוטיוב מיועד למגוון גילאים, בין היתר לילדים. צעירים כיום מבלים שעות רבות מול המסכים, לאט לאט מתחילים להבין את הטכנולוגיות החדשות של המכשירים החכמים, מתחברים לתכנים של הרשתות החברתיות השונות, ותופסים את כוכבי הרשת כמודלים לחיקוי. הקורסים נותנים להם כלים ליצור תכנים בעצמם, לבטא את עצמם בתחומים שהם אוהבים, והכל תחת הכוונה מלאה ובטיחות ברשת. תחילה הם יפתחו ערוצים משלהם, ובמהלך השיעורים ילמדו כיצד לנהל ולפתח אותם.

ילדה מכינה סליים
יוטיוברית משתפת בסרטון כיצד להכין סליים

ילדים יצירתיים שמתחברים לעולם הרשתות החברתיות ופלטפורמות כמו יוטיוב, יוכלו לפתח את הכישרון שלהם באמצעות הקורס, כאשר ילמדו בין היתר צילום ועריכה. בנוסף הם ילמדו שיעורים חינוכיים על בטיחות והתנהלות נכונה ברשת, כך שאתם ההורים, תוכלו להיות רגועים כאשר ילדכם עוסקים במלאכה. סיכומו של דבר, אם הילדים שלכם צופים ביוטיוברים וכוכבי רשת, וחולמים להיות כמוהם, הגיע הזמן להתעורר ולהתחיל להגשים את החלום.



קורס יוטיוברים לנוער

בני הנוער גם הם מעבירים זמן רב ברשתות החברתיות ולרוב גם פעילים בהן יותר מהקטנים. כישורי החשיבה וההבנה של בני הנוער כבר יותר מפותחים, ועל כן סביר שיגיעו ללימודים מנקודת מבט קצת אחרת. בדומה לקורסי היוטיוב לילדים, גם אלו המותאמים לנוער, מקנים לצעירים כלים לפתיחה וניהול של ערוץ עצמאי.

קורס יוטיוברים לנוער

אולם בשל הגילאים הבוגרים יותר, בני הנוער יקבלו שיעורים נוספים שיעסקו גם בפיתוח יכולות הכתיבה והמשחק שלהם, עמידה מול מצלמה ועוד. בני הנוער יוכלו לקחת את התחביב צעד אחד קדימה, ולהתחיל בפיתוח קריירה בתחום. לא מעט כוכבי רשת, או אנשים שעובדים בתחום התקשורת והתחילו ככוכבי רשת, מחזיקים קריירה מפוארת בתחום. בני הנוער שיעברו את הקורס, יוכלו להתחיל לחשוב על העתיד שלהם, הן מבחינת הפיתוח האישי והן מבחינת הפיתוח הכלכלי.



קורס יוטיוברים למתחילים

רוב הלימודים מותאמים למתחילים, מי שאין להם ניסיון ברשתות חברתיות או בתחום הוידאו בכלל. הקורס למתחילים, מלמדים מאפס את כל הכישורים הנדרשים, בהם צילום, עריכת וידאו, משחק מול מצלמה וכיו"ב. המטרה של הלימודים למתחילים, היא להנגיש את המידע לצעירים שמגיעים ללא ניסיון, ולהוציא אותם בסיום עם הידע הרלוונטי. הפלטפורמות המיועדות למתחילים יוצאות מנקודת הנחה שלתלמידים אין ידע קודם, ועל כן מלמדים אותם את כל הידע הבסיסי. בשונה מקורסים למתקדמים, באלו מלמדים גם תוכנות עריכה המיועדות לעורכי וידאו מתחילים. בסופו של דבר מטרת הלימודים היא להקנות לצעירים את כל הכלים הדרושים לפיתוח וניהול של ערוץ משלהם, בו יוכלו לבטא את עצמם ואת היצירתיות שלהם, וכן להעביר את הזמן מול המסכים בצורה יעילה וחינוכית. מידע נוסף על עריכת וידאו תוכלו לקרוא במדריך לעורך וידאו המתחיל.



מה לומדים בקורס יוטיוברים?

בקורס לומדים את כל הכלים הנדרשים על מנת להפוך ליוטיובר מצליח, החל מהבסיס של בחירת הרעיונות ופתיחת הערוץ, ועד התפעול השוטף של הערוץ ומה שהוא דורש. בקורס מועברים שיעורים במגוון תחומים; בתחום הוידאו לומדים צילום, עריכת סרטונים ועיצוב גרפי בנוסף לומדים על דרכי העברת המסרים עצמם בערוץ, דרך משחק מול מצלמה, כתיבת תסריט וסטוריטלינג. יתר על כן מלמדים חשיבה יצירתית וביקורתית, וכן דרכים לפיתוח וקידום הערוץ ברמה השיווקית.

יוטיובר מקליט קריינות לסרטון
קורס יוטיוברים מעניק מגוון רחב של ידע וכלים

איפה לומדים קורס יוטיוברים?

להלן סקירה של מרכזי הדרכה ובית ספר המלמדים קורס יוטיוברים אונליין ופרונטלית:


טקי יוני – מרכז טקי יוני, מבית e teacher, הוא פלטפורמה ללימודי תכנות, שנוצרה על ידי אנשי הייטק ואנשי חינוך במטרה לתת לילדים ערך מוסף ללימודי הליבה. במרכז מועברים באונליין לימודים בתחומי הגיימינג, פיתוח אפליקציות ושחמט ברמות שונות, וכן קורס יוטיוברים למתחילים.


יו טייק - בית ספר מקצועי למדיה ותקשורת המעביר קורס יוטיוב לילדים בזום (אונליין). הלימודים ביו טייק שם דגש על מיומנויות אישיות של סטוריטלינג ופיתוח הביטחון העצמי, ומחולק לשלוש שכבות גיל, החל מכיתה ג' ועד כיתה ח'. ממנהלי יו טייק, התסריטאי והבמאי אמיל בן שמעון ומייסד ביה"ס שהוא גם מרצה לקולנוע, אליגאל גדליוביץ.


קוד 4 קידס – פלטפורמה ללימוד תכנות וטכנולוגיות המספקת קורסים מקוונים בתחומים שונים, תוך ליווי אישי של המדריכים. קורס היוטיוברים של קוד 4 קידס הוא מעין סדנת יוטיוב לילדים, המכילה שיעורים קצרים ותמציתיים באונליין, לצד ליווי של מורים פרטיים.


פליי קלאס – YYY היא חברה ליצירת נכסי תוכן למותגים, וביניהם גם ערוצי יוטיוב. בנוסף לקורס יוטיוב עסקי שמציעה החברה, היא מציעה גם חוג יוטיוברים לילדים - "מתחילים ביוטיוב" שהופק בשיתוף חברת שרוטונים. פליי קלאס מציעים מסלול מתחילים של 15 שיעורי וידאו, וחבילה מורחבת שכוללת גם העשרה ומפגשי לייב עם המנחים.


אנימאיה – מכללת אנימאיה היא מכללה ללימודי אנימציה הפועלת במתחם סינימטק תל אביב. כלל הקורסים שלה, ביניהם קורס היוטיוב מתבצעים בכיתות קטנות עם יחס אישי. בנוסף מכללת אנימאיה מסייעת במציאת עבודה לבוגריה, ועובדת בין היתר עם דובר צה"ל.


סייברנט – סייברנט היא אקדמיה לתכנות, שמספקת בין היתר קורסים שעוסקים בגיימינג וביוטיוב. בסייברנט תוכלו למצוא מגוון חוגים וסדנאות בתחום המחשבים לכל הגילאים החל מפיתוח אפליקציות ועד סייבר ואבטחת מידע. ניתן למצוא באקדמיה לימודים גם במודל לייב אונליין, לגילאים שונים וברמות שונות.


מיינדפליי – מיזם של חוגים אונליין לילדים, שמטרתו לנצל את הזמן הרב מול המסך ללמידה חיובית. המיזם נוסד ע"י הורים שראו את הבעיה בדור המסכים וחיפשו לפתור אותה בדרך יצירתית, ומציע חוגים טכנולוגיים שונים מתחומי הגיימינג והרשתות החברתיות, ביניהם חוג יוטיוב לילדים.


לידרס אפ – חברה טכנולוגית שפועלת ברחבי הארץ, העוסקת בין היתר בהכשרות טכנולוגיות בתחומים שונים וברמות שונות, ביניהם סייבר, רחפנים ולוויינים. לידרס אפ, באמצעות ערוץ הלמידה מהבית של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, והרשות לפיתוח הנגב, מספקת קורס מקצועי ליוטיוברים, שמועבר בערוץ הלמידה מהבית.


תדמיתים – חברת ההפקות שקט מצלמים עוסקת בהפקות גדולות כמו סרטי תדמית וסרטים ויראליים לרשתות החברתיות. שקט מצלמים מציעה חוג יוטיוב לילדים, בו היא מעבירה את הידע המקצועי הרב שלה על מנת שיוכלו לפתח את עצמם בתחום.



כמה עולה קורס יוטיוברים?

כאמור יש סוגים שונים של קורסים, חלקם פונים לקהל צעיר יותר וחלקם לנוער, חלקם למתחילים וחלקם למנוסים. יתרה מכך, המחירים תלויים בכמות השיעורים, ובמודל השיעורים (פרונטלי, סרטון מוקלט, או וידאו לייב). כתוצאה מכך המחירים נעים בין 400 ש"ח לזולים יותר ועד 3000 ₪ ליותר יקרים.

קורס יוטיוברים מחיר

עלות הקורס יכולה להשתנות גם בתוך הפלטפורמה עצמה, כאשר היא מציעה מסלולים שונים. ככלל, הקורסים הזולים יותר הם מוקלטים ופחות מכילים תקשורת בין אישית, אך עם זאת זמינים לצפייה ללא הגבלת זמן. כמובן שמתכונת הלימודים משתנה בין הפלטפורמות, כך שאחד הקורסים למשל הוא זול בשל מספר השיעורים המועט, אך עדיין משלב שיעורים פרטניים. היקרים יותר, מכילים יותר שיעורים בהתאם, ולרוב ילוו גם בהדרכה פרטנית, או יעשו באופן פרונטלי.


על איזו תוכנה לומדים לערוך בקורס?

ברוב קורסי המתחילים לומדים על תוכנת פילמורה (Filmora), תוכנה איכותית וידידותית למשתמש. עורכי וידאו מתחילים, שאין להם ניסיון קודם בעריכת וידאו על פי רוב ישתמשו בפילמורה, שכן היא מותאמת לחסרי הניסיון ולא דורשת למידה מרובה להבנתה. התוכנה מותאמת לכל כיס גם במחירה, וכאמור פשוטה לשימוש ועם זאת יעילה. קיימת גם גרסה של פילמורה פרו (FimloraPro) שמתאימה לעורכי וידאו עם ניסיון שירצו להשתמש בפיצ'רים מורכבים יותר.



בקורסי יוטיוברים המותאמים לבעלי ניסיון בתחום, שכבר פגשו תוכנות עריכה, ישתמשו לעיתים גם בפריימר פרו, שהיא תוכנה יותר מתקדמת, שדורשת ניסיון בעריכה בה קיימות פונקציות וכלים מתקדמים לעריכה ברמות הגבוהות ביותר. אם אתם סקרנים ומעוניינים ללמוד כיצד לערוך בתוכנה, בקישור הבא תמצאו מדריך פרמייר פרו למתחילים.

יתכן מצב שבסיום הקורס תעדיפו לא לשלם עבור תוכנת העריכה אותה תלמדו, ותעדיפו לערוך את הסרטון שלכם באמצעות תוכנת עריכה חינמית. על מנת לחסוך לכם זמן מיותר בחיפוש אחר תוכנות כאלו תוכלו לקרוא את את הסקירה שביצעתי על תוכנות העריכה המומלצות ביותר לעריכת סרטונים חינם.



האם כדאי ללמוד קורס יוטיוברים בחינם?

דרך נוספת ללמוד את עולם היוטיוב ולקבל את הכישורים לנהל ולפתח ערוץ עצמאי, היא דרך סרטוני הדרכה ברשת. סרטוני ההדרכה האלו, מוקלטים מראש ע"י יוטיוברים או אנשים מהתחום, ונגישים לכל דורש. אולם, בניגוד ללימודים בתשלום במרכזי ההדרכה, אין גורם אנושי לפנות אליו, אין ליווי, ואין על מי לסמוך על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.

קורס יוטיוברים בחינם

לימודים בחינם דומים במקצת לאלו הזולים יותר, שכאמור מכילים פחות תקשורת בין אישית, אך מכיוון שהם מועלים לרשת ללא אפשרות לפנייה ליוצר הקורס, ניתן להגיד שהם עובדים בשיטת "שגר ושכח", שכן הלקוח מקבל אך ורק את מה שנמצא בסרטון. מי שמעדיף לקבל יחס אישי, מענה לשאלות ופידבק להתקדמות, יכול להיות שיעדיף דווקא לשלם תמורת השירות.


שאלות נפוצות:

1. איך להיות יוטיובר מצליח?

כדי להיות יוטיובר טוב צריך לבחור נושא / תחום עניין שבו יעסוק הערוץ , וכן להגדיר מטרה לערוץ (לבדר, לרגש, לשתף..). להביא לידי ביטוי את עצמכם, ואת היצירתיות שלכם על מנת לגרום לקהל להתחבר אליכם. דרך טובה נוספת להביא לחיבור הקהל הוא ליצור מעורבות שלו, ע"י שאילת שאלות, והפעלת הצופים בדרכים שונות.


2. איך להיות יוטיובר גיימינג?

בדומה לכל יוטיובר, חשוב להיות אתם ולהביא את האישיות שלכם לתוך כל סרטון וכל משחק שעושים. מה זה אומר? לעשות סרטונים רק על משחקים שאתם אוהבים, כדי שהתוכן יהיה אותנטי, ולדבר על המשחקים מנקודת המבט שלכם. חשוב להביא את המעבר לכל משחק שאתם עוסקים בו כמו אתגרים הקשורים למשחקים. ואופציה טובה נוספת, לשדר את המשחקים שלכם בלייב לפי בקשות קהל הגיימרים.


3. האם כדאי להיות יוטיובר?

לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית. מי שבוחר להיות יוטיובר צריך ראשית להתחבר ולאהוב את זה, ושנית, להשקיע ולעבוד קשה. אם אתם מתחברים לעולם הזה ולא מפחדים מעבודה קשה, אפשר כאמור להצליח הן מבחינה כלכלית, והן מבחינת הנאה והגשמה עצמית.


4. איך מתחילים להיות יוטיובר?

צעד ראשון הוא בחירת נושא/תחום בו יעסוק הערוץ, ופתיחת ערוץ היוטיוב. כמובן שחלקים חשובים בתחילת הדרך הם למידת הכלים הרלוונטיים; צילום, עריכה, עיצוב גרפי וכיו"ב, וכך לאט לאט לפתח את הערוץ.


5. כמה כסף מרוויחים יוטיוברים בישראל?

יוטיוברים בישראל יכולים להגיע לרווחים של כ-6000 ₪ בחודש, ולעיתים גם כמה מיליונים בשנה. מקור רווח מרכזי בערוצי היוטיוב הוא הפרסומות, שכן חלק מהתשלום על הפרסומות שאנו רואים בתחילת כל סרטון מועבר לכוכבי הרשת, באופן יחסי לכמות החשיפה. אולם דרך לא פחות חשובה להכנסה, היא הוספת קישורי שיווק שותפים רלוונטיים לסרטון וגם יצירת שת"פים עם חברות ולקדם מוצרים שונים בנישה של ערוץ היוטיוב.

2,441 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page