top of page
  • תמונת הסופר/תאייל קהאן

מדריך פרמייר פרו למתחילים - כאן תלמדו איך לערוך בתוכנה בגרסה 2023

עודכן: 22 בפבר׳ 2023

רוצים ללמוד לערוך בתוכנת אדובי פרמייר פרו (Premiere Pro) ולא יודעים מאיפה להתחיל? הגעתם למקום הנכון. אז לפני שאתם מחפשים פרמייר פרו להורדה בחינם או בתשלום, הנה כל המדריכים המומלצים ביותר שכדאי לכם ללמוד מהם כיצד לערוך בתוכנה.

אין ספק שהדרך הקלה והנוחה ביותר ללמוד לערוך וידאו היא באמצעות מדריכים חינמיים אונליין באתר יוטיוב. אך יחד עם זאת, יש כאלו שדווקא מעדיפים את הדרך המסורתית ובוחרים להירשם לקורס פרמייר וללמוד לערוך פרונטלית עם מורה פרטי או במרכז הדרכה מקצועי. בסקירה הבאה אציג בפניכם מדריכים ומקורות מידע שיסייעו לכם ללמוד לערוך בתוכנת אדובי פרמייר פרו (Adobe Premiere Pro). אם כבר יש לכם ניסיון בעריכה והגעתם לכאן רק כדי להוריד את התוכנה אז תוכלו לעשות זאת באמצעות הקישור הבא:




ללמוד לערוך באדובי פרמייר פרו ב-17 דקות (מדריך באנגלית)

לוינס אופרה (Vince Opra) יש ערוץ יוטיוב עם מעל ל- 92,000 מינויים, בו הוא משתף מדריכים עם מידע וטיפים בעריכת וידאו המותאמים ליוטיוברים, צלמים ויוצרי תוכן בדגש על עריכה בתוכנת Premiere. בחודש פברואר 2023 הוא העלה מדריך קצר וקולע המתאים לעורכי וידאו ללא ניסיון שמעוניינים להתחיל לערוך בתוכנה. בסרטון הוא מציג את הממשק, כלי העריכה השונים וכל הפונקציות הבסיסיות כמו פתיחת פרויקט, סידור ה-Bin, סביבת הטיימליין, שימוש בכותרות ועוד.

אם אתם חדשים בעולם העריכה וטרם יצא לכם לערוך וידאו, יתכן שתוכנת אדובי פרמייר פרו יכולה להיות מעט קשה להבנה ומסובכת עבורכם. במקרה זה מומלץ שתנסו קודם לערוך בתוכנת Adobe Premiere Rush המותאמת לעורכי וידאו מתחילים ויש לה גם אפליקציה שמאוד פופולרית בקרב יוטיוברים ויצרני תוכן ברשתות חברתיות.



עוד תוכנת עריכה מומלצת לעורכים מתחילים היא פילמורה הנלמדת בעיקר בקורס עריכת וידאו לילדים ובני נוער. יש לא מעט יוטיוברים שבוחרים לערוך את הסרטונים שלהם באמצעות התוכנה שכן היא מציעה ממשק נוח וידידותי למי שאין לו כלל ניסיון בעריכה.


סרטון הדרכה נוסף באנגלית אפשר למצוא בערוץ Justin Brown - Primal Video. מי שעומד מאחורי ערוץ היוטיוב הוא ג'סטין בראון, יוטיובר פופולרי עם 1.4 מיליון עוקבים ומיליוני צפיות בסרטונים בערוץ בנושא תוכנות עריכה, אפליקציות, סקירות טיפים ועוד. אורכו של הסרטון כ-28 דקות והוא מאוד יסודי ומתאים במיוחד לעורכי וידאו מתחילים, כך שאם יש לכם קצת זמן פנוי ואתם רוצים ללמוד לערוף באדובי פרמייר פרו במיני קורס איכותי, אז המדריך הזה בשבילכם.


מדריך לפרמייר פרו בעברית

בתכלס, לא קיימים מדריכים רבים בשפה העברית לעומת הכמות העצומה שאפשר למצוא ביוטיוב בשפה האנגלית. בדרך כלל, מרבית המדריכים מתייחסים לפיצ'רים או לשימוש בכלי עריכה ספציפיים ולא למדריך מקיף איך לערוך בפרמייר. אם אין לכם בעיה ללמוד פרימייר מסרטוני הדרכה באנגלית אז אני בהחלט ממליץ על האפשרות הזו.


מספר טיפים למתחילים ומתקדמים בפרמייר פרו

בערוץ היוטיוב הישראלי של Raph Crimson אפשר למצוא מדריכים וטיפים בנושא צילום, אנימציה, עריכה ואפטר אפקטס. בסרטון הבא ראף תמצאו טיפים לעריכה מקצועית ומהירה, שימוש באפקטים, תיקוני צבע ועוד.


קורס פרמייר או מדריכים אונליין?

למידה עצמית באמצעות יוטיוב היא אפשרות חינמית מעולה למי שלא רוצה להוציא עשרות אלפי שקלים על קורס עריכת וידאו, אך היא מחייבת הרבה משמעת וגם את הסבלנות לחפש חומרי גלם לתרגולים. יש כמובן גם אפשרות ללמוד קורס פרמייר אונליין בתשלום דרך אתר Udemy כפי שהוזכר קודם, המציע מגוון עצום של קורסים בתחומים שונים ובכל קורס ניתן לראות את תוכנית הלימודים, מס' שעות הלימוד, המלצות, דירוגים ועוד. על מנת לבחור בדרך הטובה ביותר ללמוד פרמייר פשוט תנסו את הדרכים השונות שהצגתי כאן ותראו מה הכי טוב עבורכם.


טיפים לעריכה מהירה ויעילה ב-Premiere Pro

לאחר שקיבלתם קצת מושג כיצד לערוך בתוכנה, הגיע הזמן להכיר מספר דרכים כיצד לייעל את העריכה שלכם. לפניכם סרטון הדרכה של ערוץ היוטיוב Alex and David שיסביר לכם כיצד לעשות זאת וגם תקבלו טיפים מועילים לשימוש בכלים השונים שיש לפרמייר להציע.

למידע נוסף על על עריכת וידאו מקצועית, טיפים ודרכים שונות ללמוד לערוך וידאו, אתם מוזמנים לקרוא את המדריך הזה.


תשובות לשאלות נפוצות:


מה החידושים בפרמייר פרו 2023?

בגרסת אדובי פרמייר פרו 2021 וב-2022 נוספו מספר חידושים כאשר שלושת החשובים הם שיפור בזמן עיבוד הנתונים בכלי ה-Warp Stabilizer, שדרוג כלי ה-Captions שמאפשר להוסיף כתוביות לסרטון בקלות ולערוך אותן באמצעות ה-Essential Graphics. בנוסף אדובי הוסיפו מערכת זיהוי קול שמתרגמת אודיו לטקסט (Speech to Text). בסרטון הבא Kelsey Brannan מערוץ Premiere Gal מציגה פיצ'רים חדשים שכדאי לכם להכיר בפרמייר פרו 2023.


איפה אפשר להוריד אדובי פרמייר פרו פרוץ?

משיטוט ברחבי הרשת תוכלו למצוא פרמייר פרוץ להורדה, אך יחד עם זאת יש כל כך הרבה חסרונות בהורדה חינם. פרמייר זו תוכנת עריכה שעובדת בשילוב עם יישומים אחרים של אדובי כמו אפטר אפקטס, פוטושופ ומבוססת על Creative Cloud לשיתוף ואחסון קבצים. כל התקנה של גרסה פרוצה לא חוקית יכולה להעלות בעיות שונות ולגרום לקריסת התוכנה. לכן, במקום לחפש איך לפרוץ פרמייר פרו אני ממליץ על קניית התוכנה ברישיון ולהסיר דאגה מליבכם. אם מדובר בעניין עקרוני ואינכם מעוניינים לשלם עבור התוכנה אז אתם יכולים לערוך את הסרטון שלכם בתוכנות עריכה חינמיות.



כמה עולה פרמייר פרו?

לפני רכישה תוכלו להוריד גרסת ניסיון בחינם וליהנות מכל מה שיש לפרמייר פרו להציע למשך שבוע. בנוסף לזה, תקבלו גם שטח אחסון של עד 100GB ואפשרות להתקין Premiere Rush. במידה ותחליטו לרכוש את התוכנה ברישיון אז תאלצו לשלם 74 ש"ח מדי חודש שזהו מחיר קנייה מאוד נמוך ביחס לתמורה שתקבלו בהשוואה לכל תוכנת עריכה מקצועית אחרת. אם יש לכם עניין גם בתוכנות Photoshop, After Effects ואחרות מחבילת אדובי, אז במחיר של 185 ש"ח לחודש תוכלו להוריד גם אותן ברישיון בנוסף לאחרות שקיימות ב-Adobe Creative Cloud.



לסיכום

קיימות דרכים שונות ללמוד לערוך בפרמייר. אין זה משנה באיזו דרך תבחרו... הכי חשוב שתתמידו ותתרגלו כמה שיותר על מנת לשפר את יכולות העריכה שלכם, שיהיה בהצלחה!

8,577 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page