top of page
  • תמונת הסופר/תאייל קהאן

תוכנות עריכה מקצועיות

עודכן: 17 בדצמ׳ 2021

בין אם אתם עורכי וידאו ותיקים ובין אם אתם רוצים להתקדם אל השלב הבא ולהפוך לכאלו, רצוי שתכירו את התוכנות המקצועיות בתחום. תוכנות אלו נחשבות לחוד החנית של התעשיה ומציעות תכונות וביצועים שאי אפשר למצוא באלו המיועדות לשוק הביניים.


Avid Media Composer - אביד

המוצרים של חברת Avid אמנם לא נחשבים למובילי השוק כפי שהיו בעבר, אך העדכונים האחרונים ל-Media Composer בהחלט מחזירים לו אט אט את היכולת להתמודד מול המתחרים. גם מודל התמחור של 25$ לחודש או 200$ לשנה מאפשר לכל אחד להשתמש בו ליישומים שונים.


עם זאת, אביד הייתה ונשארה תוכנת עריכת וידאו מקצועית במלוא מובן המילה, ומי שלא מכיר אותה ייאלץ להתרגל לממשק מורכב יחסית ולקרוא מדריכים. לחלופין, אפשר להתנסות בגרסה מעט פשוטה יותר בשם Media Composer | First.

גם דרישות המערכת גבוהות למדי, ואף על פי שכבר לא צריך תחנות עבודה עם חומרה ייחודית, עדיין תזדקקו למחשב עם זיכרון פנימי גבוה (16GB הם המינימום) וכרטיס מסך חזק. בגרסאות האחרונות יש גם אפשרות לעריכה בענן כדי לחסוך בנפח האחסון המקומי הנדרש.

מדריך קצר להכרות עם סביבת העבודה בתוכנה


 

פרמייר פרו היא ללא ספק המלכה הבלתי מעורערת בתחום ואין עורך וידאו מקצועי שלא מכיר אותה. מודל השימוש של 20$ לחודש הופך אותה לנגישה יותר מאי פעם. עוד סיבה לפופולאריות העצומה שלה היא העובדה שהשימוש בה הרבה יותר קל למי שמכיר את התוכנות האחרות של אדובי כגון פוטושופ ואפטר אפקטס. למעשה, ישנן תכונות מסוימות שאפשר להפעיל רק אם יש לכם גם אותן. מבין התכונות החדשניות שהיא מציעה אפשר למנות גם שיתופי פעולה בפרויקטים דרך רשת הענן של אדובי.

מדריך מתומצת באורך 30 דקות שיספק לכם הבנה כלים בסיסיים להתחיל לערוך בתוכנה


 

Apple Final Cut Pro X - פיינל קאט

פיינל קאט פרו מבית אפל מיועדת לשוק מקצועי מזה שמשתמש ב-iMovie, אבל היא עדיין ידידותית למדי גם למשתמשים מתקדמים שאינם עורכי וידאו מקצועיים. מבחינת המחיר, פיינל קאט פרו היא מהתוכנות היקרות יותר ועולה 299$, אך זו עדיין לא השקעה ענקית אם אתם מתכוונים להשתמש בה למטרות מסחריות.

מדריך מקיף לעריכה בפיינל קאט פרו


 

Grass Valley Edius Pro - אדיוס

אולי לא פופולארית כמו תוכנות העריכה האחרות, אך זה לא אומר שאין לאדיוס כמה תכונות ייחודיות משלה. לדוגמה, היא ידועה בכך שהיא תומכת בכל הפורמטים החדשים שמתווספים לשוק מוקדם יותר מכל תוכנת עריכת וידאו אחרת. תכונה מעניינת נוספת היא דפדפן פנימי בשם GV המאפשר למיין חומר גלם בתיקיות ואף על פי מילות מפתח. את אדיוס פרו יש לקנות דרך משווקים מורשים למרות שאפשר להוריד גרסה להתנסות מהאתר הרשמי. המחיר בדולרים הוא 499$, אך אצל המשווקים המורשים בארץ הוא כבר מטפס לרמות מחירים של 2500 ₪ ומעלה.

כל החידושים בגרסת אדיוס 9.5


 

Sony Vegas Pro - סוני וגאס

וגאס פרו היא תוכנה פופולארית במיוחד אצל יוטיוברים ומשתמשים שאינם נמצאים בקצה הכי מקצועי של הסקלה. לפיכך, התמיכה מצד הקהילה היא מצוינת ותוכלו למצוא אינספור מדריכים. מנגד, אם כבר יש לכם תוכנה מקצועית אחרת, לא בטוח שהמחיר שלה (400$ לגרסה הבסיסית) יהיה שווה את ההשקעה.


לכן, וגאס פרו מתאימה למי שרוצה ללמוד עריכת וידאו מקצועית לאחר שכבר התנסה בתוכנות עריכת וידאו למתחילים. יש אף כאלו שטוענים כי מבחינת שילוב אפקטים, העבודה בVegas Pro קלה במיוחד. יש לשים לב שהתוכנה לא תומכת במחשבי מק.

מדריך מומלץ למתחילים לערוך בתוכנה


 

DaVinci Resolve 16 - דה וינצ'י ריזולב

למרות שדה וינצ'י מעט פחות מוכרת, זוהי למעשה אחת מהתוכנות היותר וותיקות והיא קיימת מ-1985... בגרסה 16 הוצג מצב עריכה פשוט יותר בשם "Cut Page", מה שהופך את התוכנה לידידותית גם עבור מי שאין לו המון ניסיון קודם.


ישנה גם אפשרות להעלות את התוצר המוגמר ישירות לרשתות החברתיות ולשתף חומרים עם אחרים דרך רשת Frame IO של Resolve. זוהי גם התוכנה היחידה בקטגוריה הזו שמציעה גרסה חינמית עם מגבלות קלות: פחות אפקטים, ללא תמיכה ב-HDR או ברזולוציות שמעל 4K וביצועי רינדור לא מהירים במיוחד.

מדריך ממוקד ואיכותי של 16 דקות שיכניס אתכם לעניינים לשימוש בתוכנה


2,108 צפיות
bottom of page