top of page
  • תמונת הסופר/תאייל קהאן

פילמורה (Filmora) - כל מה שצריך לדעת על התוכנה לפני הורדה

עודכן: 10 בנוב׳ 2023

אם אתם מחפשים תוכנת עריכה ידידותית להורדה שאפשר לערוך בה סרטונים בקלות, אך כזו שלא מתפשרת על האיכות - פילמורה 13 (Filmora 13) היא התשובה בשבילכם. לפניכם סקירה מקיפה ומקצועית של התוכנה שכבשה את עולם הוידאו.

פילמורה 12 - FIlmora 12




תוכן עניינים:

לניווט מהיר במאמר, לחצו על הנושא שמעניין אתכם:



רגע לפני שמתחילים...

כמעט כל אחד צריך כיום תוכנה לעריכת וידאו. בין אם אתם מעוניינים להכין סרטון קצר לאירוע משפחתי ובין אם אתם עורכי וידאו מתחילים או אנשי תוכן באינטרנט או ברשתות חברתיות, עריכת וידאו היא כלי שימושי בסיסי.


כאשר אתם מחפשים באיזו תוכנה להשתמש, קחו בחשבון שתוכנות פופולריות כמו פרמייר פרו של אדובי (Adobe Premiere Pro), פיינל קאט פרו של אפל (Final Cut Pro) או אביד (Avid) יקרות ולא מצדיקות את ההוצאה וגם לא בהכרח יתאימו לצרכים שלכם.

לכן, אם אתם עורכים מתחילים ומעוניינים להשתמש בתוכנה לעריכת סרטונים שלא דורשת ידע קודם בעריכת וידאו, כדאי לכם לשקול לערוך בתוכנת פילמורה.



פילמורה 13 - כבר כאן!

הגרסה האחרונה של התוכנה היא פילמורה 13, בניגוד לתוכנות שהוזכרו, פילמורה מציעה גישה ידידותית ומזמינה יותר ולא דורשת בדרך כלל למידה ארוכה ממדריכים אונליין או רישום לקורס עריכת וידאו. היא מתאימה לשתי מערכות ההפעלה הנפוצות ביותר Windows ו-IOS של אפל עבור מק.

התוכנה קלה לשימוש, גם למתחילים ולכאלה שאין להם ניסיון קודם בעריכת וידאו. לשם כך היא תוכננה. פילמורה 13 היא תוכנה אינטואיטיבית מאוד, אך אם בכל זאת אתם מעוניינים לקבל הדרכה, קיים מדריך ראשוני שיסביר לכם על הפעולות הבסיסיות, ואתם יכולים להמשיך משם בעצמכם. כמובן שלכל שאלה שצצה יש את עמוד ה-FAQ באתר החברה, ותוכלו למצוא פורומים נרחבים של שאלות ותשובות ברחבי הרשת.


למה כדאי לערוך וידאו בתוכנת פילמורה?

על פי אתר התוכנה הרשמי, פילמורה פשוטה לשימוש ("ליצור במהירות של הפשטות"), יעילה ("עבדו פחות, צרו יותר"), מהנה ("מצאו הנאה בכל לחיצה") ובעלת אפשרויות ופיצ'רים רבים. ואכן, שימוש בפילמורה 11 וגם בפילמורה 13 מגלה כי התוכנה נוחה לשימוש ויעילה מבחינת התוצרים. בנוסף, אם אתם זקוקים לתוכנה שווה לכל כיס עבור עריכה יומיומית, פילמורה מתאימה בשבילכם.

G2 ביקורות פופולריות על פילמורה באתר
G2 ביקורות פופולריות על פילמורה באתר

זכרו שאתם יכולים להוריד גרסת ניסיון חינמית ולראות מה מתאים לכם. נסו את פילמורה להורדה חינם ואם אכן אתם רואים שזו התוכנה המועדפת, שלמו על הגרסה המלאה. בגרסה החינמית אפשר לייבא, לערוך אותם ולהשתמש בכל הפונקציות, אך כל סרטון יופיע עם חותמת מים (watermark) של החברה. על מנת להסיר watermark, הורידו את התוכנה המלאה. כמו בכל תוכנת עריכה, הפעולות הבסיסיות קיימות: חיתוך, פיצול וחיבור של קליפים ממקורות שונים. בסיום העבודה תוכלו לשמור את הקובץ בפורמטים הנפוצים ביותר: MP4, MOV, MXF ו-MPG ועוד.



למי תוכנת פילמורה מתאימה?

הזכרנו כבר במדריך שלנו כי פילמורה היא תוכנה ידידותית למשתמש. בשל כך, היא מתאימה לעורכי וידאו מתחילים, ילדים שעושים את הצעדים הראשונים בעריכת וידאו, בני נוער שרוצים לערוך סרטונים מגניבים לרשתות חברתיות וגם ליוטיוברים שמעלים סרטונים על בסיס יומי ואף מתפרנסים מהעניין.

עריכה בפילמורה
תוכנת פילמורה נלמדת בקורס יוטיוב

קיים קורס יוטיוברים לילדים ולנוער בו לומדים את התוכנה והוא מתאים לכיתות ה' עד ח'. בנוסף אפשר לקבל בו שני שיעורים בחינם כדי לראות אם הוא מתאים. פילמורה מתאימה אמנם למתחילים ולכאלה שאין להם ידע מוקדם או ניסיון בעריכת וידאו, ואפשר להגיע לתוצאות טובות מאוד, אך אין זה אומר שהתוכנה פשוטה מדי, פשטנית או לא מתאימה למתקדמים.


כל הדרכים ללמוד לערוך ב-Filmora

יש דרכים רבות ללמוד לערוך בתוכנת פילמורה, הכל נגזרת של זמן וכסף. יש מדריכים אונליין חינמיים, מדריכים אונליין בתשלום, קורסים פרונטליים וקורסים אונליין. אפשר לשלב כמה ביחד או להתחיל באפשרויות ללא תשלום ואם זה לא מספיק אז להירשם לקורס פילמורה ולעבור הדרכה מקצועית יותר ומותאמת אישית לצרכים שלכם. במידה ואתם בתחילת הדרך ולא מבינים כלל בעריכת וידאו, אתם מוזמנים לקרוא את המדריך לעורכי וידאו מתחילים.


סרטוני הדרכה ומדריכים אונליין

שיטוט קצר ברשת מגלה שלל מדריכים טובים יותר וטובים פחות. נסו לראות אילו מדריכים קיבלו ציון גבוה ולמי יש תגובות טובות ומפרגנות. לא כדאי לבזבז על כך יותר מדי זמן, אך כן כדאי לבצע איזשהו סינון ראשוני של סרטוני הדרכה. אפשר לחפש בעברית פילמורה מדריך, פילמורה הדרכה או ביטויים באנגלית כמו filmora 12 ,filmora 13 או filmora 11. זכרו שמומלץ ללמוד ממדריכים מקצועיים מערוצי יוטיוב פופולריים הזוכים לדירוג גבוה מצד הגולשים וכאלו עם כמות גדולה של עוקבים.


לפניכם מדריך מומלץ למתחילים של Salih Tutorials בו הוא מציג את כלי העריכה השונים שיש לתוכנת פילמורה להציע וכיצד להשתמש בהם בגרסה 13.


קורס פילמורה אונליין

קורס פילמורה אונליין יכול להיות חינמי או בתשלום. בחרו את האפשרות שהכי מתאימה לכם ורוצו איתה. קיימים קורסים מוקלטים שבהם מעלים מראש לאינטרנט מספר שיעורים המתחברים לקורס שלם. בנוסף, קיימים קורסים של תוכנת פילמורה אונליין המתקיימים בזמן אמת בזום (zoom) מול המדריך שמדבר אתכם ועם שאר המשתתפים ויכול לשתף את המסך שלו, כך שתראו הדגמות כיצד ניתן לערוך בצורה הטובה ביותר.


קורס אונליין באתר Udemy

אם אתם מתלבטים באיזה אתר לבחור לקורס אונליין של פילמורה, האתר Udemy מציע יותר מ-200,000 קורסים מקוונים והוא מקור איכותי ללמוד אונליין, במיוחד קורסים של עריכת וידאו. האתר מציע קורסים כמעט בכל נושא החל ממחיר של 43.90 ש"ח. יש גם מפעם לפעם מבצעים לסטודנטים ושווה להיכנס ולעקוב.

קורס פילמורה אונליין

באתר Udemy קיימים מגוון קורסים שונים לפילמורה. חשוב מאוד לוודא שלפני שאתם משלמים, שבחרתם בקורס המתאים לכם ביותר. לדוגמה אם אתם יוטיוברים חפשו קורס לפי העדפה שלכם. היכנסו לראות כל אחד כמה הוא מדורג בין 0 כוכבים לחמישה כוכבים וקראו את ההמלצות של כאלו שעשו את הקורס אונליין.


קורס פילמורה במרכז הדרכה

אם האפשרות של למידה אונליין לא מתאימה לכם או שניסיתם ואתם מעוניינים בנוסף בקורס עריכת וידאו פרונטלי, קיימת אפשרות להירשם לקורס במרכז הדרכה. בקורס מסוג כזה תקבלו הדרכה אישית יותר במתכונת המוכרת מבית הספר ומהאקדמיה - מדריך או מורה המדבר עם החניכים. באופן טבעי הקורס מעשי יותר ולא תיאורטי. זכרו שפילמורה היא תוכנה אותה לומדים בקורס יוטיוברים, כך שאם אתם מתכננים לקחת קורס כזה אל תירשמו לקורס ייעודי של פילמורה בגלל הכפילות המיותרת. למידע נוסף על לימודי עריכה אתם מוזמנים לקרוא את המדריך על קורס עריכת וידאו.


חוג עריכת וידאו לילדים ובני נוער

הבנתם ככל הנראה, הפשטות של Filmora הופכת אותה לתוכנה מצוינת המתאימה גם לילדים ולבני נוער שרוצים לעשות צעדים ראשונים בעריכת וידאו או להשתמש בה לצרכיהם. החוג מתאים לשלל גילאים ובסיומו יוצאים עורכי וידאו מתחילים, אך מקצועיים לכל דבר ועניין. יש לציין כי בקיץ מתקיימת קייטנה לעריכת וידאו לילדים שלומדים בה את תוכנת פילמורה בזמן החופש הגדול, כך שהם לא צריכים ללכת לחוג אחרי הלימודים אלא מנצלים את החופשה מבית הספר.

 חוג עריכת וידאו לילדים ובני נוער בפילמורה
חוג עריכת וידאו בתוכנת פילמורה מותאם לילדים ובני נוער

למה דווקא פילמורה ולא תוכנות עריכה אחרות?

כפי שצוין כבר יותר מפעם אחת, קלות השימוש והתפעול של פילמורה נותנות לה יתרון מרכזי על פני תוכנות אחרות. אבל זה לא רק זה. התוכנה תומכת ב-4k כך שתוכלו לערוך בה סרטונים ברזולוציה גבוהה מאוד, גם כלי עריכה מבוססים על טכנולוגיית AI וביצועים מרשימים ב-RealTime המקבילים לעריכה בתוכנות עריכה מקצועיות אחרות הופכות את החיים בפילמורה לקלים יותר. אם זאת גם לפילמורה יש חסרונות כמובן, אך כפי שאפשר לראות היתרונות שלה די בולטים. חשוב לציין שדרך נוספת אפשרית לעריכת וידאו היא באמצעות אתרים לעריכת סרטונים אונליין שחוסכים את הצורך של הורדת תוכנה למחשב. עריכה מסוג זה לא בהכרח מתאימה לכל אחד, העניין תלוי בסוג הסרטון שתרצו לערוך וברמת הידע שלכם בעריכת וידאו.


Premiere או Filmora

תוכנת פרמייר של אדובי היא תוכנה ותיקה ומוערכת בשוק. אין ספק שהעריכה בה טובה ומקצועית וכדאי לכם לנסות גרסה חינמית שלה ביחד עם הניסיון עם פילמורה. עם זאת, לפילמורה יש שני יתרונות מרכזיים על פרמייר. הראשון הוא מידת ההתאמה לעורכים מתחילים. קל להשתמש בה, היא מאוד אינטואיטיבית ונוחה לתפעול. אם בפרמייר צריכים זמן רב כדי להבין מי נגד מי ואיך משתמשים בתוכנה, בפילמורה אתם יכולים להתחיל ישר לערוך וללמוד אותה תוך כדי תנועה.

עריכת וידאו בפרמייר
אדובי פרמייר מומלצת לעורכי וידאו עם ניסיון

יתרון שני הוא היכולת לשתף סרטונים ליוטיוב, טיקטוק ועוד רשתות חברתיות ישירות מפילמורה. למרות נתונים אלו, כדאי לבצע הערכה משוקללת של כלל הפרמטרים להם אתם זקוקים ולהחליט. אם אתם מתלבטים בין שתיהן וחייבים להכריע רק על תוכנה אחת - לעורכי וידאו מקצועיים מומלץ לעבוד עם פרמייר, בעוד למתחילים מומלץ להשתמש בפילמורה.


iMovie או Filmora

אפשרות נוספת היא להתנסות בתוכנת iMovie של אפל, המיועדת גם כן למתחילים ולבעלי ניסיון מועט או אפסי בתוכנות עריכת וידאו. הבעיה הגדולה ב-iMovie היא שהתוכנה מתאימה רק למערכות של אפל. המשמעות היא שאם יש לכם מחשב מק או אייפון אתם יכולים להשתמש בה בקלות ובנוחות. אם יש לכם Windows או מערכת הפעלה אחרת, iMovie לא תפעל ולכן פילמורה עדיפה בנושא הזה. בנוסף, משתמשים רבים העידו כי האפקטים של פילמורה עולים בעשרות מונים על פני האפקטים של iMovie.

Imovie
איי מובי - תוכנת העריכה המוכרת ביותר בקרב משתמשי מק

בפילמורה ניתן להשתמש באפקטים שונים בצורה קלה ונוחה ובנוסף להתאים לסרטון שלכם אפקטים של וידאו ואודיו שיעבדו בצורה מושלמת ומתאימה לייעוד של הסרטון. כמו במוצרים רבים של אפל, משתמשים של iMovie מציינים את קלות השימוש ואת האינטואיטיביות, תכונה שבפילמורה ניסו להשיג והצליחו בצורה טובה. iMovie מוצעת להורדה בחינם כחלק ממוצרי אפל, אך כפי שהזכרנו כאן גם נמצא עקב אכילס שלה - משתמשים רבים לא נמצאים באפל אלא במערכות אחרות.



מה יש לתוכנת פילמורה להציע?

עריכת וידאו בפילמורה

כפי שהבנתם, פילמורה טובה מאוד באפקטים פריסטים של מסך מפוצל לבחירה וקלה לשימוש, אך יש לה דברים נוספים להציע במסגרת המעברונים, האפקטים, הכותרות והאלמנטים. קיימות אפשרויות רבות אשר עוברות שינוי ומשתדרגות מגרסה לגרסה. סביר להניח שאם אתם מכירים את פילמורה 11 היטב, תגלו כי נוספו דברים חדשים בפילמורה 13 אותם תוכלו לבדוק ולהתנסות בסרטונים שלכם. כדאי להכיר את כל האפשרויות לפני שמתחילים לערוך סרטון. אפשר להסתכל במדריכים או פשוט לנסות בעצמכם.


מעברונים (Transitions)

מעברונים בפילמורה

מעברונים בין קליפים הם אולי הדבר הבסיסי ביותר בסרטון. על מנת שהמעברים לא יהיו חדים וצורמים לעין, קיימים מעברונים של וידאו ואודיו כך שתהיה זרימה חלקה בין קליפ לקליפ. יש להשתמש במעברונים במידה הנכונה. שימוש מוגזם בהם יכול לפגוע באיכות הסרטון, עם הזמן תקבלו את הטאצ' המתאים שלא יגרום לסרטון להיראות קיטשי. בנוסף קיימות אפשרויות רבות למעברונים בפילמורה כמו Dissolve ,Motion ,Wipe ,Zoom ועוד.



אפקטים (Effects)

אפקטים בפילמורה

בפילמורה יש אפקטים מגניבים שכדאי לכם לנסות אותם ולהשתמש בהם בסרטונים. פילטרים שונים הפכו לפופולריים מאוד ברשתות חברתיות ואפשר להשתמש בהם בקלות בתוכנה. כאשר לוחצים על מסך האפקטים אפשר לבחור יותר מ-150 כאלה. אל תפחדו מניסוי וטעייה, לפעמים זאת הדרך הטובה ביותר להגיע לתוצאה הרצויה. בין האפקטים הנחמדים ניתן למנות את Split Screen Effect ,Motion Blur ,Slow Motion ,Jump Cut ,Tilt-shift ,Pen and Zoom ועוד.



כותרות (Titles)

כותרות בפילמורה

הוספת כותרות וטקסטים בפילמורה זה דבר פשוט ונוח. כאשר תלחצו על כותרות ייפתח לכם מסך של אפשרויות שונות שם אפשר לבחור, להכניס את הטקסט ולשחק עם העיצוב והצבעים. קיימים סוגים שונים של כותרות מובנות לבחירה המחולקות לקטגוריות: openers lower 3rds ,captions ,end credits ועוד. בנוסף, הכלים השונים מאפשרים לשדרג את איכות הכותרות והטקסטים. לדוגמה, אתם יכולים לשלוט כמעט בכל מאפיין של הכותרת שלכם שתופיע על פני המסך, החל מגודל וצבע ועד הזמן בו תופיע ומתי תיעלם.



אלמנטים (Elements)

אלמנטים בפילמורה

בפילמורה יש מעל ל-150 אלמנטים שאפשר להוסיף לסרטונים שלכם. אלמנטים יכולים להיות אימוג'ים שפופולריים מאוד מאז נסיקת הטלפונים החכמים. נניח שיש קטע בסרטון לו אתם רוצים להוסיף סמיילי. אתם בוחרים באלמנטים ופשוט גוררים אותו לתוך הסרטון ויכולים להתאים אותם מבחינת הגודל, משך הזמן ומתי ייעלם מהמסך. גם באלמנטים, בדומה לכותרות, חשוב להשתמש בהם במידה ולא להפוך את הסרטון לתצוגת אלמנטים אחת גדולה. כלל אצבע: כשמתאים לכם, שמים.



מה החידושים בפילמורה 13?

בין אם התנסיתם בפילמורה 9 ובין אם גרסה 10 היא הראשונה שלכם בתוכנה, כדאי לכם לדעת מהם החידושים. בכל גרסה חדשה יש תמיד פיצ'רים חדשים ומגניבים וכלי עריכה מתקדמים ונוחים יותר. לדוגמה, בפילמורה 10 נוספו חידושים כמו מצב מסך חשוך, קיצורי מקלדת מהירים יותר שניתן לערוך, מעקב תנועה, התאמת צבעים, 30 אלמנטים חדשים, Keyframing נוח יותר, גמישות בהוספת הטקסט, עריכת כותרות מתקדמת ועוד. להלן מספר חידושים ב-Filmora 13 שכדאי לכם להכיר.


חידושים שנוספו בפילמורה 13:


כלי AI Copilt Editing - רוצים לעשות להוסיף קצת בהירות לסרטון? פשוט תקלידו בתיבה "Lighten Video", וזה פשוט קורה.


כלי AI Text Based Editing -הכלי הזה יתמלל את הסרטון שלכם ותוכלו פשוט למחוק את הקטעים הלא רלוונטים במלל והם יערכו ויחתכו אוטומטית מהקליפ בטיימליין.


כלי AI Text to Video - ראינו את זה כבר במספר אתרים לעריכת סרטונים אונליין, עכשיו זה גם בפילמורה תוכלו ליצור וידאו מבוסס טקסט.


כלי AI Smart Masking - כעת תוכלו ממש בקלות לבצע Masking ברמה גבוהה במיוחד.


כלי AI Animated Titles - הוסיפו כותרות מעוצבות ומגניבות ששידרגו את הסרטונים שלכם.


כלי AI Vocal Remover - בקליק אחד תוכלו להסיר את החלק של השירה ולהשתמש במוסיקה כאנדר אינסטרומנטלי.



חידושים שנוספו בפילמורה 12:


שירותי ענן Multiple Platform Support - העלאת חומרי הגלם ל-Cloud ולערוך בכל זמן ובכל מקום באפליקציה או במחשב.


עריכה בצוות Video Review and Collaboration - הזמינו את הצוות שלכם לעריכת סרטון משותף.


שדרוג העריכה עם Keyframes - מגוון אפשרויות נוספו לעריכה עם פילטרים, תיקוני צבע וגם אפשרויות לביצוע Position, Rotation ו-Scale באמצעות Keyframes.


שיפור של כלי ה-Masking - אם עד עכשיו חוויתם קושי בביצוע Masking, כעת תוכלו לעשות זאת בקלות גם לאובייקטים שצורתם מורכבת.


הוספת Adjustment Layer - אותה שכבת קליפ שקופה שכל עורך וידאו חייב להכיר.

אם טרם שמעתם על זה, תוכלו ללמוד להשתמש בכלי הזה בסרטון הבא:


כלי AI Smart Cutout - הפרדת אובייקטים מהרקע בקלות בעזרת טכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית.


כלי AI Audio Stretch - זה קיים כבר ב-Essential Sound בפרמייר, אם לא נתקלתם בזה עדיין… מדובר באפשרות לקצר ולהאריך קובץ אודיו (שיר, מנגינה) אוטומטית מבלי לעשות אפילו קאט אחד ב-Timeline על אותו קליפ.


קיצורי דרך במקלדת - אם אתם עורכים על Premiere או ב-Final Cut, תוכלו לייבא את קיצורי הדרך במקלדת שלכם לפילמורה.



עוד חידושים שכדאי לכם להכיר שנוספו בפילמורה 10 ו-11:


Motion Tracking

מעקב תנועה הוא אחת התוספות המגניבות של פילמורה X. הפיצ'ר מאפשר לכם להוסיף אלמנטים, כותרות ודברים נוספים כך שהם עוקבים ומתאימים את עצמם לתנועה של אובייקטים בסרטון. זה נשמע מסובך אבל בתוכנה עצמה זה פשוט מאוד: בוחרים באפשרות של מעקב תנועה ומוסיפים אותו לטיימליין. עשו כמה טסטים כדי לראות שהכל עובד כמו שצריך ושתנועת המעקב נראית טבעית ולא מלאכותית.


Color Match

התאמת הצבעים היא פיצ'ר שמאפשר תיקוני צבע למספר קליפים כך שיהיה גוון אחיד ביניהם ניתן לבצע זאת במקביל על מספר קליפים במקום לעשות זאת לכל קליפ מחדש. על מנת לעשות Color Match צריך לגרור את הווידאו והתמונות לטיימליין. אפשר לבחור בבת אחת את הסרטונים והתמונות שזקוקים לתיקוני צבע. לוחצים על הכפתור הימני לאחר שבוחרים את הקטעים או על האייקון של התאמת צבעים ובודקים אם ההתאמה בוצעה לשביעות רצונכם.


Keyframing

בפילמורה קיימים אפקטים של אנימציה, הגורמים לפריימים להשתלב זה בזה בצורה חלקה. ה-keyframes (נקודות מפתח בעברית) מותאמים אחד לשני, כך שנוצרת אשליה של אנימציה. בגרסה של Filmora X יש לא מעט אפקטים נחמדים כאלה כמו פייד, סלייד, זום, וורטקס ועוד. אפשר בעזרת לחיצה אחת להחיל את האנימציה ולראות את התוצאה. בנוסף, אפשר להתאים אישית את האנימציות כך שתגיעו לתוצאה המדויקת והטובה ביותר עבורכם.


Audio Ducking

האפשרות של Audio Ducking מורידה בצורה טבעית ומותאמת את קולות הרקע כאשר מתקיים דיאלוג בסרטון. לדוגמה, אם אתם מוסיפים קריינות או voice over, האודיו שנמצא בסרטון יתפייד לו לאיטו בצורה חלקה ונעימה. כאשר הקריין יסיים לדבר, מוזיקת הרקע תתגבר באופן אוטומטי וכאשר הקריין יחזור לדבר, היא שוב תונמך בהדרגה.


Dark/Light mode UI Switch

אפשרות שהפכה לפופולרית מאוד בשנים האחרונות בממשקים רבים. בפילמורה 10 אפשר לבחור אופציה של מסך חשוך, אליו ניתן לעבור מהאפשרות הרגילה של מסך בהיר יותר. איך עושים את זה? נכנסים ל"העדפות" (Preferences) ובתוך זה ל"כללי" (General) ושם בוחרים בין dark mode ל-light mode.


Keyboard Shortcut Customization

קיצורי מקלדת הם דבר שימושי מאוד בעריכת וידאו וחוסכים זמן רב של שיטוט מיותר עם העכבר. בפילמורה 10 אפשר לערוך בצורה נוחה ומותאמת את הקיצורים, כך שאתם תקבעו מהו הקיצור ולא תצטרכו לזכור את ברירת המחדל של התוכנה.


Speed Ramping

בפילמורה 11 (Filmora 11) הכלי לשינוי מהירות הקליפ מקבל שדרוג וכעת תוכלו לשלוט טוב יותר במהירות הקליפ באמצעות Keyframes שיתנו מראה מלוטש יותר ממהירות איטית למהירה ולהיפך.


Audio Sync

אם יש לכם חומרי גלם שצולמו בשתי מצלמות ואתם רוצים לסנכרן אותם, כעת בתוכנת פילמורה 11 תוכלו לעשות זאת בקלות ללא צורך לגרור את הקליפים ולמצוא את ההתאמה באמצעות ה-Waveform של הקליפ.



מה ההבדל בין Filmora 12 ל-Filmora 13?

עיקר ההבדל בין הגרסאות השונות בא לידי ביטוי בחידושים ובשדרוגים שנוספו לפילמורה 13 כפי שצויין קודם. מדובר בעיקר בכלי עריכה המבוססים על AI שמשפרים את חווית העריכה, ומפשטים את היכולת ליצור סרטונים לרשתות חברתיות בכך שכל מה שאתם צריכים נמצא בתוכנה, ולא מצריך שימוש בתוכנות נוספות לעיצוב גרפי כמו פוטושופ, קנבה ואחרות לעריכת הסרטון שלכם.



האם אפליקציית פילמורה (Filmora) טובה לעריכת וידאו?

אפליקציית פילמורה (Filmora) ניתנת להורדה בגוגל פליי וב-App Store ובה אתם יכולים לערוך סרטונים בטלפון הנייד ולא במחשב. האפליקציה פופולרית למדי וזוכה לציון של 4.4 מתוך 5. היא מיועדת לעריכה מהירה של סרטונים ומותאמת מאוד להעלאה זריזה ולשיתוף ברשתות חברתיות. בדומה לפילמורה 13, אפליקציית פילמורה מציעה שלל אפשרויות כמו חיתוך, חיבור, מעברונים ואפקטים. אפשר להריץ בקלות את הסרטון לאחור וגם לשלוט במהירות שלו.

סרטון הדרכה לעריכה באפליקציה של FIlmora


יש לפילמורה את היתרונות שלה אשר הוזכרו, אך לעיתים רבות היא לא מחליפה עריכה במחשב, למרות שהתרגלנו כבר להשתמש באופן תדיר ביום יום בטלפון הנייד, הרבה יותר נוח לשבת מול מחשב ולערוך בעזרת המקלדת עם הקיצורים שחוסכים זמן רב. הממשק של פילמורה 13 נוח יותר מזה של פילמורה ועד כמה שהסמארטפון שלכם בעל מסך גדול, אין תחליף למסך מחשב או אפילו שניים ביחד. בנוסף, חומרי הגלם במחשב שמורים לכם בצורה מסודרת בתיקיות, מה שעלול להסתרבל בטלפון ולגרום לחוסר נוחות בעריכה. אם אתם בכל זאת מעוניינים לערוך את הסרטון שלכם באפליקציה, אתם יכולים למצוא בנוסף לפילמורה עוד 20 אפליקציות מומלצות לעריכת סרטונים כאן.


למה לא כדאי לערוך בפילמורה בגרסה פרוצה?

כמו לא מעט תוכנות אחרות, גם פילמורה ניתנת להורדה בדרכים שונות ומשונות ואפשר להשיג עותק פילמורה פרוץ. איך לפרוץ? את זה כמובן לא נכתוב לכם פה. אם אתם מחפשים את תוכנת פילמורה להורדה בחינם זו זכותכם, אך דעו את הסיכונים והחסרונות שיש בכך. באופן כללי חייבים לומר כי לא מומלץ להשתמש בתוכנות ללא רישיון. מעבר להיבט של העבירה הפלילית של הורדה לא חוקית בלא מעט מדינות, אם תקנו את התוכנה תוכלו לדעת שהיא שלכם וכי יש לכם תמיכה מהחברה.

פילמורה להורדה
הורידו את פילמורה בחינם ובצעו רכישה אם מצאתם עניין בתוכנה

בנוסף, אתם עלולים להיתקל בבעיות שונות. לתוכנות רבות, וגם לפילמורה 13, יש עדכונים שוטפים שהחברה מספקת ותיקוני באגים שונים, ממש כמו באפליקציות בטלפון הנייד שלכם. אם תורידו עותק פרוץ סביר להניח שפיצ'רים שהוכנסו לגרסאות החדשות לא יעבדו בגרסה הפרוצה שהורדתם וזה יבאס אתכם. כמו כן, קיימת סכנה שבתוכנה פרוצה, שאתם לא יודעים את המקור שלה, קיימים וירוסים ובעיות אבטחה שעלולה לגרום לכם נזק למחשב. המלצה שלנו: במקום לחפש בגוגל או ביוטיוב "איך לפרוץ פילמורה?" שווה לשלם על התוכנה המקורית ולהוריד אותה למחשב. אם בכל זאת עניין התשלום הוא מהותי עבורכם, אז כדאי לכם לשקול לערוך עם תוכנות עריכה חינמיות.



כמה עולה תוכנת פילמורה 13?

להלן כל האפשרויות והמחירים המלאים לרכישת התוכנה:

פילמורה ביצעו הבחנה בין שני מושגים שדרוג (Upgrade) ועדכון (Update). כעת אציג בפניכם את המסלולים השונים ואתייחס כיצד העניין בא לידי ביטוי.


עלות התוכנית השנתית (Annual Plan) היא 49.99$ ותקבלו עדכונים לפילמורה 13 ואפשרות לשדרג במידה ותצא גרסה חדשה כל זאת במידה ואתם עדיין מנויים במסלול השנתי. עלות הרישיון התמידי (Perpetual License) הוא 79.99$ בו תקבלו רישיון לכל החיים ועדכונים חינם בגרסת פילמורה 13 בלבד. התשלום אינו מאפשר לשדרג לגרסה חדשה

ובמידה ותרצו לעשות זאת זה יהיה כרוך בתשלום נוסף. לגבי המחיר של התוכנית חוצת פלטפורמות (Cross-Platform Plan) הוא 59.99 דולר לשנה. ותוכלו להתקין את Filmora על גבי 6 מכשירים כמו מחשב נייח, מכשירי אנדרואיד ואייפון וטאבלטים.


המחירים שציינתי קודם מתייחסים למסלולי Individuals כאשר פילמורה מציעה גם מסלול לעסקים (Business) ולצוותים כאשר המחיר הוא החל מ-155$ למשתמש יחיד ועד 701$ ל-5 משתמשים בצוות. למידע עבור רכישת פילמורה לעסקים עליכם להשאיר פרטים באתר והם יחזרו אליכם עם הצעת מחיר.


לסיכום

אחרי שקראתם את הסקירה אתם ודאי מבינים כי לא באתי להחליט בשבילכם אלא לעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר ולבחור בתוכנה שמתאימה ביותר לצרכים וליכולות שלכם. תוכנת פילמורה באופן כללי, והגרסה החדישה ביותר פילמורה 13, באה לעשות לכם את החיים קלים יותר, במיוחד אם אתם חדשים בתחום או ללא ניסיון קודם. כאשר משקללים את כל המרכיבים ביחס של עלות/תועלת ניתן לומר כי פילמורה 13 שווה את ההשקעה ביחס לתוכנות עריכת אחרות, ברוב המקרים יקרות יותר ושלא בהכרח נותנות לכם את המענה לכל הדרישות שאתם צריכים.



תשובות לשאלות נפוצות:


איך עושים מסך ירוק?

על מנת לבצע הסרה של מסך ירוק צריך להשתמש בכלי ה-Chroma Key שנמצא בחלק העליון של המסך תחת הקטגוריה של Video וצריך לסמן את הרובריקה על מנת להפעיל אותו על הקליפ ב-Timeline. ברגע שתעשו זאת, הרקע הירוק יעלם ותוכלו לשלב בשכבה מתחת רקע אחר לבחירתכם. בכלי ה-Chroma Key תמצאו הגדרות נוספות לשיפור ניקוי המסך הירוק כמו Select Color ,Offset ,Tolerance ,Edge Feather ועוד.


איך שומרים סרטון?

על מנת לשמור את הסרטון עליכם ללחוץ על האפשרות Export, שימו לב שאתם מחוברים לחשבון שלכם (Login), במידה והגרסה שברשותכם לא ברישיון תוכלו לייצא את הסרטון עם סימן מים (Watermark).


איך מסירים סימן מים (Watermark) בפילמורה 13?

מדי פעם צצים כל מיני מקורות שונים ברשת שמציעים דרכים שונות לפרוץ את פילמורה, אני לגמרי בעניין חוקיות ולא ממליץ להוריד תוכנות ללא רישיון מסיבות שונות ומוצדקות כפי שכבר ציינו קודם.


איך מקליטים את המסך?

לוחצים על File לאחר מכן על Record Media ויופיעו לכם 3 אפשרויות לבחירה:

להקליט את מצלמת הרשת, להקליט את המסך או לבצע הקלטה של קריינות. לאחר בחירה של הקלטת מסך תפתח לכם תיבה שחורה עם הגדרות שונות על מנת לבצע את ההקלטה.


מהן הדרישות של מערכת ההפעלה?

  • מערכת הפעלה של Windows 7 ומעלה,

  • מעבד Intel Core i5 2GHz ומעלה.

  • זיכרון של 8GB, לביצועים מינימליים לעבודה עם HD ו-4K.

  • כרטיס מסך intel HD Graphics 5000, NVIDIA GTX 700, AMD Radeon R5.

  • לפחות 10GB פנויים ומומלץ לעבוד עם כונן SSD לביצועים הטובים ביותר.

11,204 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page