top of page
  • תמונת הסופר/תאייל קהאן

המדריך המלא לכל מי שמתעניין בקורס עריכת וידאו ב-2024

זה לא משנה אם אתם רוצים ללמוד קורס פרמייר, קורס אביד או כל תוכנת עריכה אחרת... מה שבטוח הוא שלא צריך להיות פריק של קולנוע או סנסציית יוטיוב כדי לדעת לערוך סרטי קולנוע או סרטוני רשת. הנה סקירה מקיפה ומקצועית של כל מה שאתם צריכים לדעת על לימודי עריכת וידאו.

קורס עריכת וידאו


תפריט לניווט מהיר:

לחצו על הנושא שמעניין אתכם:




הקדמה

הרבה השתנה בעשרות השנים האחרונות בתחום עריכת הוידאו. אם פעם היו לוקחים את סרט הצילום, גוזרים עם מספריים ומדביקים את הקטעים הרצויים, המהפכה הדיגיטלית שהשתלטה על העולם מאפשרת עריכת סרטונים במחשב בעזרת כלים מתקדמים. אם אתם רוצים ללמוד לערוך, המדריך הזה הוא בשבילכם.


למי מתאים קורס עריכת וידאו?

בשלוש מילים: לכל אחד ואחת. לא משנה אם אתם רוצים להכין מצגת מגניבה ליום ההולדת של אמא או אבא בעזרת אפליקציה לעריכת סרטונים או אם יש לכם שאיפות להיות אנשי קולנוע מפורסמים. ידע בעריכת וידאו הוא כלי בסיסי בארגז הכלים של כל אחד כיום. אין צורך להיות מומחה גדול במחשבים או בגאדג'טים. בשוק קיימות תוכנות עריכה רבות ומגוונות שבעזרתן אפשר להכין סרטונים מקצועיים. כמובן שאפשר לצפות בקורס עריכת וידאו חינם באינטרנט ולא חייבים להירשם ללימוד צילום ועריכת וידאו, אך ככל שתתמקצעו ותשקיעו יותר זמן התוצאה הסופית תהיה טובה ומרשימה יותר.




קורס עריכת וידאו לילדים

אפשר להגיד שהילדים של היום נולדו ל"דור המסכים". לא משנה כמה הורים מנסים לעודד פעילות גופנית או יציאה מחוץ לבית, הילדים והנוער נמצאים שעות רבות מול המחשב, הטלוויזיה והסמארטפון. אז אם כבר הם מול המסך, אפשר לרשום אותם לקורס עריכת וידאו לילדים ולהעשיר את הידע שלהם כבר בגיל צעיר.

קורס עריכת וידאו לילדים
נראה שהביקוש לקורס עריכה לילדים יצבור פופולריות בשנים הקרובות

יש תוכנות מקצועיות המתאימות לגילאים גדולים יותר כמו פרמייר, אביד ופיינל קאט, אבל בקורס הזה בדר"כ לומדים לערוך בפילמורה (Filmora).


פילמורה נחשבת לאחת מהתוכנות הכי מומלצות לעורכי וידאו מתחילים. יש לה יותר מ-100 מיליון משתמשים ב-150 מדינות ומחוזות ברחבי העולם. עורכי וידאו ברמות שונות מעידים שהיא מאוד קלה ללימוד עם ממשק נוח וכלים מעולים לעריכה. גיימרים רבים ימצאו בה עניין בשל העובדה שקיימת אפשרות לבצע צילום מסך וגם הקלטת אודיו. במידה ותחליטו לערוך בפילמורה בגרסה החינמית יופיע לכם WaterMark בסרטון, חשוב שתדעו שהחל מגרסת פילמורה 12 לא ניתן יותר לקבל רישיון (Lifetime) בתשלום חד פעמי.


המחיר של תוכנת פילמורה מאוד משתלם והתמורה שתקבלו עבור התוכנה שווה בהחלט את ההשקעה. אם אתם לא מעוניינים לשלם עבור תוכנת עריכה ואתם רוצים לערוך וידאו בתוכנה שתספק לכם את כל הפיצ'רים הדרושים לעריכה מקצועית אז הבחירה המומלצת ביותר עבורכם היא תוכנת היטפילם פרו (HitFilm Pro). דרך נוספת בה תוכלו לערוך סרטון היא באמצעות אתרים לעריכת סרטונים אונליין.



קורס יוטיוברים

ב-2005 עלה לאינטרנט אתר בשם יוטיוב (Youtube) וחולל מהפכה. כל אחד עם מצלמה וחיבור לאינטרנט יכול לצלם את עצמו ולהעלות תכנים המופצים למיליארדי אנשים בעולם. במשך השנים לא מעט סרטונים הפכו לויראליים במיוחד וגרמו ליוטיוב להיות אחד האתרים הגדולים בעולם. הרבה אנשים שאף אחד לא היה שומע עליהם בדרך אחרת ניצלו את הבמה והפכו את זה למקצוע.

קורס יוטיוברים
השקיעו במיתוג ערוץ היוטיוב שלכם, העלו תוכן איכותי, הפכו למובילי דעה עם קהילת עוקבים ותתחילו לייצר רווחים

האנשים האלה נקראים יוטיוברים. בשביל להיות יוטיובר לא מספיק לדעת להופיע בצורה טובה מול מצלמה ולדבר אל הצופים, נדרשים כישורים כמו ידע בעריכת סרטונים, הבנה בצילום ותאורה, תפעול וקידום ערוץ יוטיוב ועוד נושאים רבים שכדאי להכיר על מנת להפוך לכוכבי יוטיוב מצליחים. בדיוק בשביל זה יש קורס שמותאם ליוטיוברים לילדים ולנוער במסלולי לימוד שונים, לדוגמה, ב-PlayClass (בית הספר למקצועות היוטיוב וחברת שרוטונים) מציעים קורס יוטיוב למתחילים בו תלמדו פיתוח ועיצוב ערוץ יוטיוב, כתיבת תסריט, צילום ועוד. הקורס מועבר אונליין ב-15 מפגשים ועלותו 370 ש"ח.


קורס עריכת וידאו למתחילים

גם עורכי הסרטים שזכו בפרס האוסקר התחילו פעם בקטן. אתם יכולים להירשם לקורס עריכת וידאו דיגיטלי ולהתחיל ממש מאפס ללמוד את יסודות עריכת הוידאו בצורה מקצועית ומסודרת. כמובן שברחבי הרשת יש גם קורסים של עריכת וידאו אונליין בחינם. תלוי בתקציב שלכם ואם אתם מוכנים להשקיע כסף בקורס מקצועי. הבחירה היא שלכם.



קורס לעורכים עם ניסיון

גם עורכים מתקדמים ומנוסים שעובדים בתחום במשך לא מעט שנים יכולים ללמוד דברים חדשים. אם אתם נמצאים בתחום, אתם יודעים בוודאי שהוא דינמי מאוד ומשתנה כל הזמן. לעורכי Avid שביניכם קיים קורס Avid Master בבית הספר ג'אמפ קאט המותאם לעורכים עם ניסיון בתוכנה.


קורס עריכת וידאו למבוגרים

אחרי שיוצאים לפנסיה מתפנה לא מעט זמן, אותו אפשר לנצל ליציאה לטיולים ברחבי הארץ. אזרחים ואזרחיות ותיקים מהגיל השלישי יכולים לערוך בקלות סרטונים נהדרים של הטיולים שלהם ולהראות לילדים ולנכדים. אם אין לכם כלל ידע בעריכת וידאו כדאי לכם להתחיל לערוך וידאו באמצעות אתרים לעריכת סרטונים אונליין בהם תוכלו למצוא כלי עריכה המבוססים על בינה מלאכותית AI שבעזרתם תוכלו לערוך סרטון בקלות תוך מספר דקות.


צלמים

העולם הדיגיטלי פתח בפני אנשי מקצוע רבים אפשרויות נוספות לתעסוקה. במקרים רבים לא מספיק להיות רק צלם, אלא דרושה הכשרה גם כבמאי וגם כעורך וידאו.

קורס עריכת וידאו לצלמים
כיום, כל צלם חייב שיהיה לו גם ידע בעריכת וידאו

בהפקות רבות בתחום הוידאו קליפים ניתן לראות בקרדיטים שהבמאי ברוב המקרים היה גם שותף לצילום ולעריכת הוידאו. על מנת להפיק סרטון מקצועי לא בהכרח חייבים לקחת חברת הפקה ולהוציא סכומי כסף אדירים. אם יש בכם את הרצון להתפתח וללמוד עריכת אופליין ואונליין ולהעמיק בידע מקצועי מעבר לתחום הצילום - אז קורס עריכת וידאו ופוסט-פרודקשן זה בדיוק מה שאתם צריכים. אם תשקיעו ותפיקו את המיטב מהקורס סביר להניח שגם אתם תוכלו ליצור סרטון מקצועי ואיכותי בעלות השקעה נמוכה יחסית.


אפטריסטים

אם כבר הזכרנו קודם את תחום הפוסט-פרודקשן אז נציין שגם אנשי אפטר אפקסט יוצרים דברים נהדרים שמעשירים כל תוכן ונותנים לו טאץ' ייחודי. עם זאת, כיום כל מי שעוסק בצד האונליין, כדאי שגם יהיה לו גם רקע בעריכת וידאו. ככל שיש לך ארגז כלים רחב יותר, הסיכויים שלך להרשים את המעסיק הבא גדולים יותר.


קורס עריכת וידאו למגזר החרדי והדתי

אחד המוסדות המובילים ללימודי עריכת וידאו לחרדים היא מכללת פרוג שממוקמת בירושלים ובבני ברק. המוסד מכשיר אנשי מקצוע מהמגזר במסלולי לימוד שונים אם זה בעריכת וידאו, צילום, אנימציה, פרסום ועוד. בקורס עריכת וידאו הסטודנטים לומדים ליצור, להפיק ולערוך סרטים במגוון ז'אנרים ומקבלים סיוע בהשתלבותם בתעשייה על ידי מחלקת ההשמה של בית פרוג. מוסד לימוד נוסף המלמד עריכת הוידאו הוא מכון לומדה, שהוקם בתחילת שנות ה-90 והוא עוסק בהכשרה מקצועית לציבור החרדי. בקורס עריכת וידאו לנשים לומדים לערוך בתוכנת פרמייר וגם אנימציה ואפקטים באפטר אפקטס. תנאי הקבלה הנדרשים הם הכרות עם מערכת ההפעלה Windows ומיומנויות בשפה האנגלית ברמה בסיסית.



מהן הדרכים האפשריות ללמוד עריכת וידאו?

מדריכים וסרטונים חינמיים ברשת (יוטיוב) - האופציה הזולה ביותר, אך לעיתים קרובות גם החובבנית ביותר. הרשת מלאה במדריכים כתובים ובסרטונים שינסו לשכנע אתכם שהמקור שלהם הוא הטוב ביותר ללמוד עריכה. פנו כמה שעות מהזמן שלכם קראו מדריכים וסרטוני הדרכה על תוכנות עריכה ונסו מההתחלה להבין האם מדובר בהסבר מועיל או בבזבוז זמן מוחלט.


קורס עריכה אונליין - מלבד הקורסים המקוונים בחינם ביוטיוב, קיימים קורסים של עריכת וידאו אונליין בתשלום. בתקופת הקורונה תוכנת הזום משמשת גם ללימוד מרחוק ועריכת וידאו לא שונה בנושא הזה. המדריך מעביר שיעור ל"כיתה" של עשרות אנשים שמביטים אליו דרך המכשיר הסלולרי, הטאבלט או המחשב. ניתן כמובן לשאול שאלות בתורכם, כמובן אם מרימים את היד בצורה וירטואלית בתוך הזום.


מורה פרטי - אופציה יקרה יחסית אבל הרבה מעדיפים לימוד מקצועי של אחד על אחד עם מורה מוסמך. אפשר להיפגש אצלך בבית (או בזום) וללמוד בצורה מסודרת ממורה פרטי ששולט היטב בחומר. מומלץ לקבוע מראש את המחיר לשיעור או לכל התקופה ולסכם מהם הנושאים שיעלו במהלך הלימודים.


מכללות ומרכזי הדרכה - יש מוסדות לימוד רבים המציעים הכשרה בלימודי עריכת וידאו, כמו במקרה של מורה פרטי, גם כאן חשוב לבדוק את איכות המוסד ואיכות המורים או המדריכים לפני שנרשמים. אפשר לבקש להגיע לשיעור ניסיון בחינם ולראות אם זה מתאים לכם. קחו בחשבון שהאפשרות הזאת לא קיימת בכל מקום.


אוניברסיטה - בין שלל החומר האקדמי האוניברסיטאות מציעות גם קורסים פרקטיים יותר. קורס עריכת וידאו באוניברסיטה ניתן בדרך כלל כקורס בחירה בלימודי תקשורת או קולנוע בשנים מתקדמות יותר. על אף שמדובר בקורס בסיסי, הסטודנטים לומדים בעזרת תוכנת פרמייר או אביד ובסוף הקורס צריכים להגיש פרויקט סיום עם סרטון שערכו בעצמם.



קורס עריכת וידאו אונליין לעומת קורס עריכה פרונטלי:

לימודי עריכת וידאו אונליין

יש הרבה שיעידו על עצמם כי הם לא בנויים למסגרת נוקשה של לימוד פרונטלי. בלימוד אונליין אתה יכול ללמוד בקצב שלך, בלי שהמדריך/מורה או התלמידים האחרים רצים קדימה עם החומר ואתה לא הבנת ונשאר מאחור. לחילופין יש מקרים בהם אתה מרגיש שהכיתה תקועה על אותו חומר בסיסי במשך שני שיעורים ואתה רוצה להתקדם.

לימודי עריכת וידאו אונליין
קורס עריכה מקוון לא מתאים לכל אחד

בשביל לימוד עריכת וידאו בצורה מקוונת דרושה לא מעט משמעת עצמית, סבלנות והתמדה. אמנם אין מורה שאפשר לשאול אותו, אבל פעמים רבות מוצעת תמיכה אונליין ואם לא באותו רגע אז עונים לך כעבור מספר שעות ובינתיים אתה יכול להתקדם לשיעור אחר. יש כאלה שיעדיפו שיעור אונליין בזום כדי לדמות כיתה שלומדת בזמן אמת ויש שיעדיפו שיעורים מוקלטים שניתן להפסיק בכל עת. לעיתים תידרשו להגיש משימות אישיות.



לימודי עריכת וידאו פרונטלית

בצד השני של המתרס נמצאים אנשים שעם יד על הלב יעידו - אני לא יכול ללמוד לבד, אני צריך מסגרת. מלבד הרצון במסגרת, יתרון בלימוד פרונטלי יכול לבוא לידי ביטוי במפגש עם בכירי העורכים בתעשייה שמגיעים להעביר שיעורים ומשתפים בניסיונם. אולי באחד התרגילים תצליח להרשים עורך מנוסה שיזכור אותך ויציע לך הצעת עבודה.

מורה פרטי לעריכת וידאו
המגע והיחס האנושי זו תחושה שונה מסביבת לימוד אונליין

לימוד צילום ועריכת וידאו באופן פרונטלי יכול לספק הכוונה תעסוקתית ובתקווה גם השתלבות בתעשייה. אפשר לקבל תמיכה מקצועית מהמדריכים אם יש שאלה. בנוסף, מוסדות רבים מציעים חדרי עריכה מתקדמים המדמים חדרי עריכה במקומות העבודה. בשונה מקורס אונליין, במפגש פרונטלי יש תרגול והדרכה לאורך כל הקורס, בניית תיק עבודות והקורס מוכר בתשלום עבור הפקדון הצבאי. בסיומו מקבלים תעודה מוכרת של מוסד אקדמאי מוכר.



לימודי עריכת וידאו אונליין בזום

משבר הקורונה העולמי שינה דברים רבים בעולם, ביניהם הדרך בה אנשים לומדים. מוסדות רבים להשכלה גבוהה, כמו גם מוסדות המציעים קורסים פרטניים בלבד, העבירו את הלימודים מהכיתות הפיזיות אל הזום. באופן עקרוני, אין בעיה ללמוד קורס עריכת וידאו אונליין, אפילו שקיימים הבדלים מלימוד בכיתה עצמה.

קורס עריכת וידאו בקורונה
יש לכם זמן פנוי? זה הזמן שלכם להתפתח ולהשקיע בלמידה

בקורס מקוון שכזה המדריך יכול להראות לכם בחלון אחד את הפנים שלו ובחלון שני את המסך של תוכנת העריכה. בדרך כלל השיעורים בקורס יכללו חלק בו המדריך מעביר שיעור על נושא מסוים ולאחר מכן תוכלו לתרגל את החומר ולהראות לו את התוצאה. אז נכון שאי אפשר להתחלק לזוגות בצורה המסורתית של ימי בית הספר או האוניברסיטה ולעבוד ביחד, אבל גם בתקופה מאתגרת שכזו לא כדאי להחמיץ את ההזדמנות וללמוד קורס עריכת וידאו דיגיטלי מעשיר ומחכים.



הקורסים המומלצים ביותר ללמוד עריכת וידאו אונליין

למידה של קורס אונליין חינם באמצעות מדריכים ביוטיוב לא בהכרח מתאימה לכל אחד. לכן, אם אתם מעוניינים ללמוד קורס עריכה אונליין באופן מקצועי ומסודר אז יודמי (Udemy) הוא הכתובת הנכונה. מדובר באתר המציע כ-213,000 קורסים אונליין במגוון רחב של תחומים המועברים על ידי מורים ומרצים באופן מקצועי ופרטני וברמות שונות. ניתן לחפש קורס לפי רמה, מחיר, דירוג, אורך סרטונים ועוד. על מנת להקל עליכם ריכזתי עבורכם את הקורסים המומלצים ביותר בתוכנת פרמייר, אביד, פילמורה, דה וינצ'י ריזולב ופיינל קאט.




קורס פרמייר פרו אונליין

באתר Udemy תמצאו מגוון עצום של קורסי פרמייר פרו אונליין לבחירה, אחד פופולריים ביותר הוא קורס פרמייר המועבר ע"י פיל אבינר (Phil Ebiner) שדורג בציון גבוה ע"י יותר מ-440,000 תלמידים בקורסים שונים אותם הוא מעביר. אתם מוזמנים לצפות בקורסים השונים ולהחליט מי מהם הוא הטוב ביותר עבורכם.


 


קורס פילמורה אונליין

מגוון קורסי Filmora שלא דורשים ידע קודם בעריכה ומותאמים לעורכי וידאו מתחילים. לאחרונה יצאה פילמורה 12 (Filmora 12) שנעשו בה לא מעט חידושים בממשק ובחוויית המשתמש, אבל זה לא עניין מהותי שאמור להשפיע עליכם במידה ותחליטו ללמוד קורס פילמורה בגרסה 10 או 11.


 


קורס Avid Media Composer אונליין

את תוכנת Avid אין צורך להציג, אם אתם מעוניינים להשתלב בתעשייה אז זו תוכנת העריכה שאתם צריכים ללמוד. שימו לב שיש גם לא מעט תוצאות עבור תוכנת Pro Tools שגם היא מבית Avid.


 


קורס דה וינצ'י ריזולב אונליין

אמנם Davinci Resolve יותר פופולרית עבור Color Correction ו-Color Grading אבל נראה שלא מעט עורכים מוצאים עניין לערוך וידאו בתוכנה. ב-Udemy תמצאו המון קורסים בשפה האנגלית וכמעט רובם עם תמלול באנגלית.


 


קורס פיינל קאט אונליין

קורסי Final Cut Pro עבור עורכי וידאו בתחילת דרכם בתוכנה ולמתקדמים, שימו לב שמדובר בתוכנת עריכה המיועדת למחשבי מק בלבד.





מהם מסלולי הלימוד בקורס עריכת וידאו?

מוסדות רבים מציעים תוכנית לימודים שנתית או רב-שנתית המכילה מספר סמסטרים, במהלכה הסטודנט לומד את כל הכלים הדרושים לעריכת וידאו מקצועית. אם אתם קצרים בזמן אפשר להירשם לקורס של מספר חודשי לימוד בלבד לקבלת ידע בסיסי בעריכה. מי שרוצה להעשיר את הידע שלו ולהעמיק את השליטה בתוכנה מוצעים קורסים למתקדמים, תלוי מה הרמה שאתם נמצאים בה כיום ולאן אתם שואפים להגיע.

עורך וידאו מתרגל בקורס עריכה
בדקו איזה מסלול לימוד הכי מתאים לכם

מלבד מסלולי הלימוד האלה, קיימים קורסים בהתאמה אישית, המועברים על ידי מורים פרטיים ונערכים במסגרת של קבוצות למידה קטנות. סיירו בין המוסדות השונים, המציעים לעיתים מסלולים לא שגרתיים ומעניינים כמו אנימציה ועריכת סאונד. הכי חשוב שתהיו שלמים עם הבחירה שלכם ותמיד בדקו את אפשרויות הביטול העומדות לפניכם.


הנה 12 דרכים שיעזרו לכם להחליט באיזה מסלול לבחור:

1. האם יש לכם זמן?

חישבו כמה זמן תרצו להקדיש ללימודים ולתרגולים הנלווים בזמן הקרוב.


2. האם יש לכם מוטיבציה?

עצמו עיניים ודמיינו את עצמכם עובדים במקצוע הזה. הצלחתם?


3. האם יש לכם ניסיון קודם בעריכה?

קורס למתחילים עלול להיות בסיסי מדי, עברו לשלב הבא.


4. מה המטרה שתרצו להשיג?

מקומות רבים מבטיחים עזרה בהשתלבות ראשונית בתעשייה.


5. איפה קוראים חוות דעת, המלצות וביקורות?

כדאי לקרוא רשמים של הבוגרים במספר מוסדות.


6. האם אתם משלבים לימודים אחרים?

קחו בחשבון שלא תמיד קל להסתער על כל החזיתות.


7. מי המרצים במסלול?

אם יש לכם ניסיון טוב עם מדריך מסוים, המשיכו איתו לקורס נוסף.


8. ואם הכל נראה לי אותו דבר?

נסו בכל זאת לעשות הבחנה בין ההבדלים הכי קטנים.


9. איך אפשר לדבר עם בוגרים?

אפשר לנסות לחפש בפייסבוק ובעמודים של מוסדות הלימוד.


10. יש בזה עבודה אחר כך?

נסו למצוא את המסלול הפרקטי ביותר שמכוון לשוק העבודה.


11. איך אדע שזה מתאים לי?

נסו להגיע לשיעור ניסיון חינמי ולבדוק אם מתאים לכם.


12. מי המרצים הכי טובים בתחום?

כמו בכל מוסד, יש מרצים טובים ופחות טובים.



מה התוכן הנלמד בקורס עריכת וידאו?

תוכנית הלימודים בקורס עריכה
יש המון חומר ללמוד, תגיעו מרוכזים ועם הרבה אנרגיות

חלק מהנושאים הנלמדים בקורס הם:

  • תוכנות העריכה ומה שהן מציעות.

  • יסודות בסיסיים בעריכה.

  • מושגים בקולנוע ובטלוויזיה.

  • השיטות הקיימות לדחיסה ופורמטים של קבצי וידאו

  • שימוש בכלי עריכה בסיסיים בסביבת הטיימליין.

  • טיימליין ועריכת סגמנט.

  • עריכת סאונד.

  • שימוש בפונקציות עריכה מתקדמות.

  • ניהול קבצים וחומרי גלם לעריכה.

  • טיפוגרפיה אומנותית, עיצוב מסך וכותרות.

  • ניהול פרויקט.


כמה עולה קורס עריכת וידאו?

המחיר של קורס עריכת וידאו הוא פונקציה של לא מעט משתנים. קורס אונליין או פרונטלי, מוסד הלימוד עצמו והמסלולים שנרשמים אליהם. יש מוסדות שמציעים תגבור של שיעורים פרטיים בחינם ויש כאלה שתצטרכו תוספת תשלום עבורם. אם אתם רוצים את הכלים הבסיסיים ביותר שקלו את האפשרות של מדריכים חינמיים באינטרנט ואז לא תצטרכו לשלם.

קורס עריכת וידאו מחיר
אם אתם אוטודידקטים אז תחסכו את הכסף שלכם ותלמדו את המקצוע לבד

אם אתם חושבים על עריכת וידאו כמקצוע כדאי ללמוד את אחת התוכנות (פרמייר או אביד) באופן מקצועי. באופן כללי אפשר לומר כי הלימודים המוצעים עולים בין 0 (קורס חינמי) ל-20,000 ש"ח, תלוי במוסד ובכמות השעות. מומלץ להתרשם מכל מוסד ומוסד לפני שמקבלים החלטה שמשפיעה ישירות על הכיס.


מחירון קורס עריכת וידאו בפרמייר לפי מסלולי לימוד שונים:

המחירים שלפניכם מבוססים על מקורות שפורסמו ברחבי הרשת, המחיר מתייחס לעלות הממוצעת של הקורס ביחס לקורסים במסלולים דומים. כאן תקבלו אינדיקציה למחירי השוק ולא בהכרח את המחיר המדויק שתשלמו במידה ותרצו ללמוד אחד מהקורסים שמופיעים ברשימה.


  • קורס פרטי בהתאמה אישית: 120 - 220 ש"ח לשעה.

  • קורס אונליין אישי/קבוצתי: 39 שעות לימוד 1800 ש"ח.

  • קורס אינטרנטי אונליין בלמידה עצמית: 60 שעורים, גישה ללא הגבלת זמן 550 ש"ח.

  • קורס קבוצתי במרכז הדרכה: 12 מפגשים, 48 שעות לימוד 2500 ש"ח.

  • קורס פרטי במכללה: 4000 - 3000 ש"ח.

  • קורס קבוצתי במכללה: 3200 - 2700 ש"ח.

  • קורס מעבר מ-Avid לפרמייר: 10 מפגשים, 30 שעות לימוד, 5000 - 4000 ש"ח.






האם צריך ידע קודם בעריכה כדי להתקבל לקורס?

מקומות רבים לא דורשים ידע מוקדם בעריכת וידאו, למעט שליטה בסיסית במחשב. בלימודים עצמם תקבלו הסבר מאפס ואת כל הכלים הדרושים להצליח במקצוע. אם אתה נרשמים לקורסים למתקדמים מובן שתצטרכו להגיע אם ידע כלשהו שעליו תבנו את המידע החדש. בנוסף, בלא מעט מוסדות תצטרכו לעבור ראיון קבלה כיוון שמספר המקומות מוגבל.



איך אדע שבחרתי בקורס הטוב ביותר?

רק כאשר תתחילו את הלימודים תוכלו לדעת זהו הקורס המתאים ביותר עבורכם או שתצטרכו להפסיק אותו באמצע. עם זאת, לפני שאתם נרשמים ודאו עם עצמכם ועם הסובבים מה הכי מתאים לצרכים ולדרישות שלכם. לדוגמה, אם אתם רוצים להכין סרטוני תדמית מקצועיים, קורס הקשור לקולנוע עשוי לפספס את המטרה וכדאי לכוון לקורס עם אוריינטציה שיווקית ומסחרית. לחילופין, אם אתם רוצים להיות "קוונטין טרנטינו החדש" כדאי להירשם לכל קורס המציע הכשרה קולנועית.



רשימה מומלצת של אתרים אונליין, מורים פרטיים ומוסדות לימוד:

איפה לומדים עריכת וידאו?
יש מגוון מוסדות לימוד ברחבי הארץ שמלמדים קורס עריכת וידאו

לימודי עריכה אונליין:

המדלגים - קורס עריכת וידאו ואפקטים מיוחדים המועבר ע"י אסף אורגד, עלות הקורס 897 ש"ח ובנוסף עלות רכישת התוכנות 185 ש"ח.


אתר Myco - קורס פרמייר פרו המועבר ע"י צביקה דפנה, הקורס מורכב מ-71 שיעורים וזמן כולל של 7.8 שעות צפייה.


אקסטרא - קורס עריכת וידאו בזום בתוכנת Premiere Pro. הקורס כולל 12 מפגשים, 3 שעות כל מפגש ואין צורך בידע קודם.


לימוד נעים - באתר תמצאו עורכי וידאו המעבירים קורסים אונליין החל מ-100 ש"ח ועד 250 ש"ח לשעת לימוד.


 

לימודי עריכת וידאו במרכז:

מכללת מנטור - מכללה עם ותק של 20 שנה שעברה לפני מספר שנים מתל אביב למתחם הבורסה ברמת גן והפכה נגישה למי שרוצה להגיע ברכבת. המכללה מוציאה ספרי הדרכה לפרמייר ולאפטר אפקטס.


קמרה אובסקורה - בית הספר לאומנות הנמצא ברחוב ריב"ל בתל אביב מציע בין היתר לימודי עריכת וידאו במספר מסלולים, בדגש על עריכה ופוסט-פרודקשן.


בית ספר TIMELINE - בהנהלת הקטור ברבי, מרצה ותיק ומלמד פוסט-פרודקשן. הקורסים מותאמים לעורכי וידאו עם ניסיון שרוצים לשפר את רמת העריכה שלהם או לעורכים שמעוניינים בקורס מעבר וללמוד תוכנות עריכה אחרות כמו אביד, פרמייר, פיינל קאט או דה וינצ'י ריזולוב.


ביה"ס חשיפה האוניברסיטה הפתוחה - קורס עריכת הוידאו של בית ספר חשיפה מעניק כלים לשליטה בשתי התוכנות: פרמייר ואביד. הלימודים יכולים להתאים גם למי שעובד כיוון שיש מסלול בשעות הערב.


ג'אמפ קאט - בית ספר ותיק לעורכים ולאנימטורים הנמצא ברחוב ברזילי בתל אביב (אולפני אדיט). המחלקה לעריכה ופוסט והמחלקה לאנימציה וסרטים מציעות מגוון מסלולים להתחלת קריירה בתחום.


 

לימודי עריכת וידאו באזור ירושלים והשפלה:

מוסררה ביה"ס לאמנויות - ברחוב הע"ח 9 בירושלים נמצא בית הספר לאומנויות המציע קורס בימוי, צילום ועריכת וידאו.


מכללת אימג' - במכללה ללימודי תקשורת חזותית לנשים מלמדים קורס עריכת וידאו בפרמייר. סה"כ 36 מפגשים מדי יום חמישי בשעות 9:30 - 13:30.


בצלאל - באקדמיה הוותיקה (מאז 1906) לאומנות ולעיצוב מציעים קורס מקיף בתוכנת פרמייר במהלכו עוברים על כל הנושאים הרלוונטיים: מחומרי הגלם, דרך הוספת אפקטים ועד להקרנת הסרטון עצמו.


המכללה האקדמית הדסה ירושלים - מכללה הנמצאת ברחוב הנביאים בירושלים ומציעה קורס בפרמייר, הכולל הבנת מושגים בסיסיים בתחום עריכת הוידאו תוך כדי תרגול מעשי בכיתה


 

לימודי עריכת וידאו בדרום:

מכללת ספיר - המכללה הממוקמת בשדרות מציעה קורס עריכת וידאו המתמקד בוידאו ארט ובצד האומנותי של העריכה. הקורס הוא שנתי ומתפרס על פני שני סמסטרים, בדרך כל מאוקטובר עד יוני.


המכללה הטכנולוגית באר שבע - ברחוב בזל בבירת הנגב שוכנת המכללה הטכנולוגית המציעה קורס משולב של צילום ועריכת וידאו. אורך הקורס: כ-330 שעות אקדמיות.


מכללת אתגר - מכללה להנדסה וטכנולוגיה בבאר שבע המציעה קורס עריכת וידאו בפרמייר. הקורס מתמקד בתחום המעשי ויצייד את הבוגרים בהכשרה המתאימה להיות עורכי וידאו בתעשייה.


 

קורס עריכת וידאו בצפון

מכללת תל חי - מכללה הנמצאת בקריית שמונה ומציעה לתושבי הצפון קורס עריכת וידאו במסגרת לימודי קולנוע ואנימציה. הקורס נלמד בהקשר הרחב של היצירה הקולנועית ומתמקד בהכשרה לשוק העבודה.


הטכניון - לימודי החוץ של המוסד החיפאי הוותיק מציעים קורס צילום וידאו ועריכה דיגיטלית, המעניק כלים לא רק בתוכנות העריכה עצמן, אלא בצילום ויצירה קולנועית. הקורס מורכב מ-22 מפגשים.


המרכז האקדמי ויצו חיפה - המוסד הוותיק נמצא ברחוב הגנים בחיפה ומציע קורס עריכת וידאו בפרמייר מתכתב עם תכני העיצוב החזותי הנלמדים במכללה.


תילתן - מכללה אשר נמצאת בדרך העצמאות בעיר התחתית בחיפה וסמוכה לתחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה. המכללה מציעה מלבד עריכת וידאו גם לימודי אפטר אפקטס הנדרשים כיום במקומות רבים.


 


כל מה שאתם צריכים לדעת על קורס עריכת וידאו בפרמייר

פרמייר פרו (adobe premiere pro) היא תוכנת העריכה הפופולרית מבית אדובי. כמו תוכנות רבות, אפשר ללמוד אותה לבד, בכוחות עצמכם, בשיטה של ניסוי וטעייה, אך בשביל כך תצטרכו להשקיע זמן רב וגם לא מעט סבלנות. על מנת לחסוך זמן, ועל הדרך להתמקצע בצורה הטובה ביותר ולהכיר את רזי התוכנה, קיים קורס עריכת וידאו בפרמייר. במסגרת הקורס לומדים את כל מה שצריך לדעת החל מאיסוף של חומר הגלם, דרך שימוש בכל הפיצ'רים והאפשרויות שהתוכנה מספקת ועד ליצירת הסרטון הסופי והשמירה שלו בפורמט המבוקש. כמו בקורסים רבים, גם כאשר מדובר בלימודי תוכנת פרמייר פרו קיימות אפשרויות רבות, רמות שונות בחינם ובתשלום.

קורס עריכת וידאו בפרמייר
קורס פרמייר מתאים לעורכי וידאו מתחילים ומתקדמים

למי מתאים ללמוד קורס עריכה בפרמייר?

בשלוש מילים: כמעט לכל אחד. בקצת יותר מילים: עריכת וידאו הפכה בשנים האחרונות לכלי בסיסי שלא שמור רק לעורכי וידאו מקצועיים או לנוער שנמצא בחוגי העשרה. לימודי פרמייר יכולים להתאים גם לאנשים שרוצים ליצור סרטונים ביתיים מדי פעם לפעם לאירועים שונים בבית או בעבודה. כמו כן, מי שרוצה להיות עורך וידאו יכול להתחיל את דרכו בתעשייה בעזרת קורס פרמייר למתחילים ולאחר מכן לעבור וללמוד קורס פרמייר למתקדמים, בו ילמד אפשרויות רבות נוספות וירידה לרזולוציות הקטנות ביותר של התוכנה. לפני שאתם מקבלים החלטה אם להירשם לקורס אתם יכולים לקבל טעימה קטנה להוריד את פרמייר לתקופת ניסיון בחינם.



האם כדאי ללמוד קורס פרמייר אונליין בתשלום או בחינם?

השאלה הזאת מעסיקה לא מעט אנשים שמתלבטים ומחליטים בהתאם לזמן שיש להם להשקיע או סכום הכסף אותו הם מוכנים לשלם על לימוד פרמייר באינטרנט. כמו בכל דבר, יש לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. נסו לחפש בגוגל קורס פרמייר פרו חינם ותקבלו לא מעט תוצאות רלוונטיות ופחות רלוונטיות. יש קורסים חינמיים בעברית, באנגלית ובשפות נוספות שתוכלו להפיק מהם תועלת. זכרו כי לא תמיד החומר מועבר על ידי מדריכים מוסמכים אלא על ידי משתמשים שמשתפים מהניסיון שלהם. קורס אונליין בתשלום עולה כסף, אבל בדרך כלל הוא יעניק תמורה גדולה יותר בשל היותו מקצועי יותר מקורסים חינמיים. באינטרנט אפשר למצוא גם קורס פרמייר מתקדם.


מה לומדים בקורס?

קיימים הבדלים בין המוסדות השונים, אולם יש לא מעט נושאים משותפים שנלמדים כמעט בכל קורס עריכה בפרמייר פרו. בין הנושאים: מונחי יסוד מהקולנוע, פתיחת פרויקט, ייבוא קבצים ל-Bin, הכרת סביבת הטיימליין, שימוש במספר ערוצים במקביל, עריכה ב-Multicam, שימוש באפקטים, פלאגינים, פילטרים, עריכת פס הקול, אנימציה, כותרות, טכניקות עיצוב, תיקוני סאונד, תיקוני צבע, יצירת פריסטים ועוד.

פרמייר פרו
שמרו על הטיימליין שלכם מסודר בכל שלבי העריכה

איפה אפשר ללמוד Premiere?

קיימים מגוון מוסדות המציעים לימודי פרמייר. הנה כמה מהם. באוניברסיטה הפתוחה הלימודים מתקיימים במסגרת בית הספר לאומנויות התקשורת והדיגיטל - חשיפה, הכולל לימודים במעבדות מדיה, בחדר עריכה ובחדר תרגול. במכללת Stern FX מציעים קורס פרמייר פרו 2023 אונליין ב-900 ש"ח בהיקף של 15 שעות המיועד לצלמים ולעורכי וידאו. בקורס פרמייר במכללת מנטור מציעים קורס עם מרצה מוסמך אדובי בו הוא מלמד את הכלים הדרושים לעריכה ובנוסף מציג את כל החידושים של הגרסה העדכנית ביותר של התוכנה. במכללת Jumpcut הוותיקה מציעים שמונה מפגשים במהלכם מתנסים ביסודות של התוכנה ובסופו של דבר מכינים סרטון אישי.



כל מה שאתם צריכים לדעת על קורס אביד (Avid)

תוכנת אביד מדיה קומפוזר (Avid Media Composer) נחשבת בעיני רבים למובילה בשוק בתחום עריכת הוידאו ומשתמשים בה עורכים מקצועיים רבים בכל התחומים בתעשייה. קורס אביד הוא קורס מבוקש מאוד המציע לימודי אביד ברמה גבוהה. מלבד הידע הדרוש בשליטה ברכיבים של התוכנה, הקורס יקנה לכם ידע וכלים לעריכה בבתי פוסט בסטנדרטים המקובלים בתעשייה. התוכנה משתדרגת מעת לעת ולכן חשוב שהתכנים של קורס Avid יהיו העדכניים ביותר ומותאמים לשינויים שנכנסים לשוק כל הזמן.

עורך וידאו בתוכנת אביד
ברוב בתי הפוסט בתעשייה עורכים בתוכנת אביד

למי מתאימים לימודי אביד?

לימודי Avid מתאימים לכל מי שמעוניין להשתלב בתעשיית הטלוויזיה, הקולנוע והפרסום, בדגש על עריכת וידאו כמובן, אבל לא רק. השוק כיום תחרותי מאוד ושליטה אבסולוטית באביד יכולה להעניק לכם יתרון אצל מעסיקים על פני עובדים פוטנציאליים שמתחרים אתכם על אותה משרה. קורס אביד מתאים גם למי שהתרגל לעבוד עם תוכנת פרמייר פרו של אדובי אבל רוצה שיהיה לו את ארגז הכלים השלם של התוכנות הכי מקצועיות שיש לעריכת וידאו כיום. אם המטרה שלכם היא להשתלב בתעשייה ולהגיש קורות חיים לתפקיד של עריכת וידאו, סביר להניח כי שליטה באביד תהיה אחת הדרישות הבסיסיות ולכן לימודי אביד יכולים להתאים לכם במקרה הזה כמו כפפה ליד.


מה לומדים בקורס אביד?

לימודי אביד (או בשמה המלא של התוכנה: Avid Media Composer) כוללים היכרות עם התוכנה, החל משימוש בחומרי הגלם ועד ייצוא הסרטון הסופי. המוסדות השונים מציעים תכנים מגוונים: מושגי יסוד בקולנוע, היכרות יסודית עם ממשק התוכנה, עבודה עם טיימליין, טרים, עריכת סיגמנט, כותרות, מעברים, עריכת סאונד, תוספים, פונקציות עריכה מתקדמות, ניהול קבצים, טיפוגרפיה, עיצוב מסך, אלמנטים, ניהול פרויקט ועוד.

Avid Media Composer
עריכה מקצועית דורשת לעיתים שימוש רב בערוצי וידאו ואודיו

איפה אפשר ללמוד Avid?

באוניברסיטה הפתוחה הלימודים מתקיימים במסגרת בית הספר לאומנויות התקשורת והדיגיטל - חשיפה. במסגרת לימודי אביד באוניברסיטה הפתוחה יש מעבדות מדיה, חדר עריכה וחדר תרגול. הקורס כולל 56 מפגשים ובסך הכל 82 שעות לימוד במשך 8 חודשים. ב-Avid Teach מוצעים שיעורי עריכה למתחילים או למתקדמים שמתאימים לכל הרמות. בנוסף אפשר ללמוד שם קורס אביד למתקדמים. במנשר לאמנות מציעים קורס אביד במסגרת לימודי קולנוע.



אז מה עדיף ללמוד, קורס פרמייר או קורס אביד?

אין ספק כי שתי התוכנות מציעות מגוון רחב של כלים ובשתיהן התוצר הסופי של הסרטון שלכם יכול להיות מושלם בעזרת שליטה טובה בכל המאפיינים וטאץ' נכון של עריכה אישית שלכם. אביד היא התוכנה השולטת כיום בתעשייה ומשתמשים בה ברוב הסרטים והסדרות שאתם רואים. עם זאת, פרמייר פרו תפסה תאוצה בשנים האחרונות ונחשבת כיום כתוכנה שלא נופלת מאביד. בנוסף, ביחד עם פרמייר קל לעבוד עם מוצרים נוספים כמו פוטושופ, אפטר אפקטס ועוד.



קיימים הבדלים בין המוסדות השונים בקורסים של אביד ופרמייר אך הבסיס זהה. על מנת להכריע מומלץ להיכנס לתוכניות הלימודים של כל מוסד ולבדוק פרמטרים שונים בכל קורס כמו המשך שלו, העלות שלו, שעות הלימודים, המוניטין של המרצים וכו'. גם אלו יכולים להשפיע בבחירה מלבד ההחלטה איזו תוכנה מתאימה לכם יותר לשימוש עתידי. יש מוסדות שמשלבים קורס של שתי התוכנות ביחד, אך לפעמים כדאי להקשיב לביטוי "תפסת מרובה לא תפסת" ולהתמקצע בתוכנה אחת בצורה הטובה ביותר במקום לדעת בצורה שטחית כל אחת מהן.



איזו תוכנת עריכה טובה יותר?

כפי שצויין קודם, כיום קיימות שתי תוכנות מרכזיות - אביד מדיה קומפוזר (Media Composer Avid) ואדובי פרמייר פרו (Adobe Premiere Pro). בשנים האחרונות פרמייר פרו הפכה לפופולרית יותר ויותר ונעשה בה שימוש נרחב בתעשיית הקולנוע. בין הסרטים המפורסמים שנערכו בפרמייר פרו ניתן למצוא את דדפול, נעלמת, הרשת החברתית, הוגו וסופרמן חוזר.

תוכנות עריכת וידאו מקצועיות
איזו תוכנת עריכה טובה יותר?

אז מהם ההבדלים בין התוכנות?

ההבדלים המרכזיים נעוצים בדרישות המערכת של כל תוכנה על המחשב, המחיר שלה, הממשק וסביבת העבודה, אלו כלים התוכנה מציעה ועד כמה פשוט להשתמש באותם כלים. חשוב לציין שמדובר בשתי תוכנות ששונות לחלוטין ברמת האיכות מכל תוכנת עריכה חינמית שתמצאו ברשת. לכן, אם אתם מעוניינים לערוך באופן מקצועי אביד ופרמייר זו הבחירה הנכונה עבורכם מכיוון שהן הסטנדרט המוביל בתעשייה כיום. נסו ליצור קשר עם עורכי וידאו מנוסים שמכירים את שתי התוכנות ועשו את ההעדפות שלהם. כמו בדו-קרב בין פלייסטיישן לאקס בוקס, גם כאן תמצאו אנשים רבים שיגידו לכם דעות לכאן או לכאן ולכן מומלץ להתנסות בכל אחת מהן לפני שמקבלים החלטה מה ללמוד ובמה להתמקצע.



האם בקורס מספקים חומרי עזר?

באופן עקרוני רוב העבודה תתבצע על המחשב האישי שלכם, הנייח או הנייד, אבל יש מוסדות בהם תעבדו על המחשבים שלהם. ברוב המקרים דרוש מחשב חזק לעריכה שיכול לנגן את חומרי הגלם ב-Realtime, כמובן שתמיד תוכלו להמיר את הקבצים ל-Proxy ולייעל את ביצועי העבודה של תוכנת העריכה. מעבר לעניין איכות המחשב, מרבית מוסדות הלימוד מספקים ספר הדרכה מקצועי לעריכת וידאו בתוכנה הנלמדת בקורס.



כמה שעות תרגול דורש קורס עריכת וידאו?

המשפט המוכר באנגלית, Practice Makes Perfect, תופס גם בתחום עריכת הוידאו. השיעורים הפרונטליים יעזרו לכם כמובן להבין את החומר, אבל ככל שתתרגלו יותר תשלטו יותר בפונקציות הרבות שהתוכנות מציעות.

תרגילים בעריכת וידאו
מעבר לקורס, תדרשו להשקיע שעות נוספות בביצוע תרגילי עריכה שונים

קשה לומר בדיוק כמה שעות תרגול דורש קורס עריכת וידאו וזה גם משתנה בין מקום למקום, אך על כל שעת לימוד כדאי שתשריינו גם שעת תרגול אחת לפחות.



באילו תחומים דרושים עורכי וידאו?

עריכת סרטי תדמית לעסקים וחברות - חברות רבות, קטנות וגדולות, צריכות לשווק את עצמן ללקוחות פוטנציאליים בעזרת סרטי תדמית אטרקטיביים ומושכים.


פרסומות - לעיתים קרובות צילומי פרסומות נראים כמו הפקה של סרט הוליוודי וגם התקציב שלהם בהתאם. עורך הוידאו צריך להדק את כל הקצוות להעברת המסר הנכון.


וידאו קליפים - כובד המשקל של הקליפים עבר עם כניסת האינטרנט מה-MTV ליוטיוב. מאות מיליוני אנשים עשויים להיחשף לקליפ האחרון שערכתם לזמר או זמרת מפורסמים.


פרומואים - בכל כמה דקות אפשר לצפות בטלוויזיה בעוד פרומו (קדימון) לתוכנית המשודרת לאחר מכן או בערב. יש לזה ביקוש רב בעיקר


טריילרים - כל סרט זקוק ל"בקרוב" שלו על מנת למשוך את הצופים לצפות בו. כמובן שלא מכניסים ספוילרים לסרט אלא מנסים לתת לצופה טעם של עוד.


סדרות טלוויזיה - הכוכבים הגדולים בעולם עברו מתעשיית הסרטים לתעשיית הסדרות, שצוברת תאוצה בזכות שירותי סטרימינג פופולריים כמו נטפליקס או אמזון פריים.


סרטוני הדרכה לחברות - המטרה של כל חברה כמובן היא להגדיל את ההכנסות וסרטון אחד טוב שערוך היטב עשוי לעשות את העבודה.


סרטונים לתחום המובייל - מאז ההמצאה של הסמארטפון נראה שכל החיים שלנו סובבים סביב המכשיר הנייד, תחום הסרטונים לא שונה בהקשר הזה ונמצא גם במובייל.


סרטונים לקידום ברשתות חברתיות - רשתות חברתיות כמו פייסבוק או טוויטר הפכו למשרדי פרסום גדולים ושינו סדרי עולם. הסרטונים שתערכו יקבלו חשיפה גדולה מאוד.



האם בסיום הקורס אוכל להשתלב בתעשייה?

מוסדות רבים מציעים בסיום הלימודים עזרה בהשתלבות בשוק העבודה, הרי זו הסיבה שבגללה עשיתם את הקורס. נסו לבקש בסוף הלימודים המלצות ממרצים שהתחברתם אליהם וגם מכאלה שפחות הרשימו אתכם.

דרושים עורכי וידאו ללא ניסיון
אל מנת לצבור ניסיון, תנסו בהתחלה לקחת חלק בהפקות שלא כרוכות בתשלום

הדרישה לעורכי וידאו מגוונת ונסו להבין עם עצמכם לאיזה תחום אתם הכי מתאימים ומה הכי מעניין אתכם. זכרו כי חשוב להשיג דריסת רגל ראשונית בתחום ומשם אפשר להתקדם באיטיות במעלה הסולם בתוך החברה עצמה או לעבור לחברה אחרת. גם אם אתם לא מוצאים עבודה בחודשים הראשונים אל תתייאשו והמשיכו לחפש בכל הפלטפורמות הקיימות העומדות לרשותכם. אל מנת להקל עליכם אולי תמצאו עניין במדריך למציאת עבודה בעריכת וידאו.



האם בסיום הקורס בהכרח אהיה עורך וידאו מקצועי?

השאיפה היא כמובן שבסיום הקורס כל בוגר יהפוך לעורך וידאו מקצועי ושתדעו להתמודד עם כל אתגרי העריכה. אל תצפו להיות מלוהקים לטופ של התעשייה על ההתחלה. בתחום הספציפי הזה, בשונה מעבודות מסורתיות, העבודה עצמה והניסיון שרוכשים תוך כדי עבודה עולה בעשרות מונים על מה שלומדים בקורס, אפילו אם הוא הטוב ביותר שיש בשוק. לכן, אל נא תיפול רוחכם אם סיימתם את הקורס בהרגשה שאתם לא שוחים בחומר. ברגע שתתחילו לעבוד תרגישו כבר אחרי כמה ימים שאתם משתפרים ומתמקצעים תוך כדי תנועה.



האם כדאי לעשות קורס אפטר אפקטס בנוסף ללימודי עריכה?

מלבד עורכי וידאו, כיום בתעשייה קיימת דרישה לאפרטריסטים המבדלים את עצמם מעורכי הווידאו ומתמקצעים בתוכנת אפטר אפקטס. לימודי אפטר אפקטס (After Effects) בנוסף ללימודי עריכת וידאו יכולים לתת לכם ארגז כלים ייחודי בניסיון לקבלה לעבודה.

תוכנת אפטר אפקטס
תוכנת אפטר אפקטס

נסו לראות אם התחום מעניין אתכם. צפו במדריכים וסרטונים אונליין בחינם שיתנו לכם טעימה מהתוכנה וממה שהיא מסוגלת לעשות.



האם כדאי לי לשקול לימודי עריכת וידאו בחו"ל?

מלבד שלל המוסדות שהזכרנו בארץ, קיימת אפשרות ללמוד עריכת וידאו בחו"ל. כמו בכל דבר, גם לכך יש יתרונות וחסרונות. יתרון של לימוד בחו"ל הוא החוויה של לימודים בארץ אחרת במהלכה מכירים תרבויות חדשות, אנשים חדשים ומקומות שרק אפשר לחלום עליהם.

לימודי עריכת וידאו בחו"ל
לא בטוח שזו האופציה הכי טובה בתקופת הקורונה

יתרון נוסף, אם הלימודים מתקיימים במדינות מערביות גדולות יש יותר היצע בו אפשר להשתלב בעבודה לאחר הקורס. בחסרונות ניתן למנות את השפה. לפני שאתם נרשמים ודאו כי אתם שולטים בשפת כדי שלא יווצר מצב שלא תבינו את המדריך. חסרון נוסף יכול להיות מחיר גבוה הרבה יותר מלימודים בישראל.



איך אדע שיש לי פוטנציאל להצליח בתחום?

אנשים מעידים על עצמם שהם מצליחים בדברים שמעניינים אותם. אם תחום עריכת וידאו נמצא בדמכם קיים סיכוי גדול להצליח בזכות שילוב נכון של מוטיבציה וכישורים. זכרו כי תמיד ניתן לעשות פניית פרסה אם לא הצלחתם. בכל גיל אפשר להתחיל "קריירה שנייה" או "קריירה שלישית" - אבל למה להיות שליליים - לכו ותהיו תותחים בתור עורכים.



לסיכום, תכלס... שווה ללמוד עריכת וידאו?

יש כאלה שיגידו לכם שזה הדבר הכי טוב שקרה להם ויש כאלה שעובדים במקצוע אבל יגידו לכם להתרחק כמו מאש. הכי חשוב להקשיב ללב שלכם ולזכור שבכל דבר יש יתרונות וחסרונות. קחו דף ועט ורשמו את היתרונות והחסרונות שלכם בתחום עריכת וידאו. בסופו של דבר תגלו שהיה שווה ללמוד ושקיבלתם כלים לחיים שיכולים לשמש אתכם גם במקומות אחרים.

15,423 צפיות
bottom of page