top of page
  • תמונת הסופר/תאייל קהאן

שיווק בוידאו - כל היתרונות ואיך זה עוזר לקידום אורגני?

עודכן: 27 ביוני 2022

שיווק באמצעות וידאו הפך כבר מזמן לדרך שבה בוחרים עסקים רבים לתקשר עם קהל הלקוחות שלהם. לתופעה הזאת, יש, כמובן סיבות טובות: וידאו נחשב לפורמט בעל יתרונות רבים ומגוונים, שמחזקים את הקשר בין המותג לקהל הלקוחות. במאמר הזה ננסה להציג כמה מן היתרונות הבולטים של שיווק באמצעות וידאו, וגם להבין כיצד פעילות נכונה באמצעות וידאו תוכל לסייע לעסק שלכם להתקדם בצורה אורגנית בדפי תוצאות החיפוש.

אז בלי להכביר במילים, הנה היתרונות המרכזיים של שילוב וידאו כחלק מהאסטרטגיה השיווקית, בדגש על קידום אתרים אבל לא רק.

יתרון מספר 1: וידאו מאפשר להמחיש פעולה של מוצר או שירות

האמירה המוכרת שתמונה שווה לאלף מילים, צריכה הייתה להתעדכן מזמן: וידאו שווה לאלף תמונות. מדוע? משום שבאמצעות וידאו ניתן להמחיש לקהל הלקוחות של העסק את דרך הפעולה של מוצר או שירות, לסייע לאותו קהל להבין כיצד מתפעלים תקלות או בעיות במוצר, וכל זאת בקלות ובפשטות, מבלי להאריך במילים מיותרות. תארו לכם שאתם צריכים להסביר לקהל הלקוחות שלכם כיצד עליו להחליף מסנן במטהר המים שסיפקתם לו. כיצד תוכלו להמחיש בצורה טובה יותר את הפעולה הזאת, האם באמצעות סרטון קצר, או באמצעות מאמר מלווה בתמונות וחיצים?

יתרון מספר 2: וידאו צורך פחות מאמץ מן הלקוח הפוטנציאלי

בסופו של יום, חשוב יהיה לזכור שקהל הלקוחות שלנו הוא קהל עסוק. הוא מוצף בעשרות אם לא מאות מסרים שיווקיים מידי יום, וכמות הקשב שלו מוגבלת. אחד היתרונות המשמעותיים של שימוש בוידאו כחלק אינטגרלי ממערך השיווק של העסק הוא העובדה שוידאו צורך הרבה פחות יכולת ריכוז מן הלקוח הפוטנציאלי שאליו מיועד המסר. וידאו, למעשה, מדריך את אותו לקוח שלב אחר שלב, ולועס לו את החומר בצורה מדודה ומבוקרת, ודורש ממנו לעבד את הנתונים המוצגים לו בהרבה פחות מאמץ, מאשר, למשל, קריאה של טקסט עם נתונים גולמיים.

יתרון מספר 3: וידאו משדר סמכות

צילום של וידאו איכותי הוא לא פעולה של מה בכך. ביצירה של וידאו יש להתייחס לתסריט, לציוד ההקלטה, לתפאורה נכונה, תאורה, איכות סאונד, שחקנים, עריכה, בימוי ועוד. לא כל עסק יכול להרשות לעצמו להפיק סרטונים איכותיים ולכן עסקים שכבר בוחרים לעשות זאת, משרדים לקהל הלקוחות שמדובר בעסקים ברי סמכות בנישה שבה הם פועלים.

יתרון מספר 4: וידאו מעודד גולשים לבצע שיתוף

יתרון נוסף המאפיין את ערוץ הוידאו על פני ערוצים אחרים להעברת מסרים שיווקיים הוא העובדה שאנשים נוטים לשתף סרטוני וידאו בשיעור גבוה יותר מאשר פורמטים אחרים של מידע. יצירת וידאו איכותי שמספק ערך מוסף אמיתי יכולה להגדיל את הסיכוי שיהפוך לתוכן ויראלי בצורה משמעותית.

יתרון מספר 5: וידאו ממיר טוב יותר מפורמטים אחרים

כמעט כל מערך שיווקי בעסק בנוי על שרשרת של המרות. המרה היא היכולת לגרום לגולש שנחשף לתוכן שיווקי של העסק לבצע פעולה כלשהי שהגדיר העסק מראש: רישום לניוזלטר, הצטרפות לרשימת תפוצה, הצטרפות לדף אוהדים, רכישה או הזמנה של מוצר, יצירת קשר טלפוני ועוד.

אחד היתרונות המשמעותיים של וידאו על ערוצי שיווק אחרים הוא שבאופן סטטיסטי, וידאו נוטה להמיר גולשים יותר בקלות מאשר פורמטים אחרים של מידע שיווקי המסופק לגולשים.

איך וידאו יכול לסייע לקידום האורגני של האתר?

היתרונות הרבים של שיווק באמצעות וידאו לא נעצרים ביכולת לשפר את המכירות בעסק. וידאו שבנוי בצורה נכונה, יכול לשפר לאין ערוך גם את המדדים הקשורים בקידום האורגני של האתר במנועי החיפוש השונים, ובפרט בגוגל.

בואו ננסה להבין מדוע וידאו איכותי יכול לסייע לקידום עמודי האתר, ושיפור הנראות שלהם בדפי תוצאות החיפוש.

סיבה מספר 1: הגדלת משך השהיה באתר

וידאו, מטבעו, הינו פורמט שגורם למשך הזמן שבו נמצא גולש באתר להתארך. בניגוד לטקסט ארוך ומייגע, שעלול לעייף את הקורא עוד לפני שזה התחיל במלאכת הקריאה, הרי שוידאו איכותי הוא מוצר דינמי יותר, מרענן, מחדש, שהסבירות שהגולש ינטוש אותו כבר בתחילתו, נמוך יותר.

משך שהיה גדול באתר יכול, פעמים רבות, לאותת למנועי החיפוש, ובפרט לגוגל, על שביעות רצון של הגולש מן התכנים באתר - פקטור שהוא לכל הדעות חשוב בדירוג עמודי האתר על שאילתות רלוונטיות שיבצעו גולשים במנוע החיפוש.

סיבה מספר 2: הקטנת שיעור הנטישה

שיעור הנטישה, או Bounce Rate בעגה המקצועית, הוא מושג המתייחס לשיעור הגולשים שנטשו את האתר כבר מעמוד הנחיתה, ביחס לכלל הגולשים שביקרו באתר בפרק זמן נתון. במקרים רבים, שיעור נטישה גבוה עלול להצביע על אי שביעות רצון של גולשים מן האתר. מדד זה עלול להשפיע, בין היתר, על דירוגי עמודי האתר במנועי החיפוש.

וידאו נחשב לפורמט שיש לו סיכוי גבוה יותר לגרום לגולש להמשיך לעמודים נוספים באתר, ובאמצעות פעולה זאת, להקטין את שיעור הנטישה שלו.

סיבה מספר 3: מתן מענה שלם ואיכותי לגולש

לוידאו יש סיכוי גדול יותר לתת מענה שלם לגולש שביצע חיפוש במנוע החיפוש. וידאו יכול להמחיש ללקוח בצורה כמעט מלאה כיצד עובד מוצר או שירות, ולייתר את המשך החיפוש במנוע החיפוש.

ככל שפחות גולשים יחזרו לדפי תוצאות החיפוש לאחר הצפיה בוידאו, כך יבין מנוע החיפוש שהתוצאה שבה ביקרו הגולשים הינה רלוונטית יותר לשאילתא שבוצעה, מה שיסייע לתהליך הקידום האורגני של עמודי האתר.

סיבה מספר 4: וידאו איכותי מאפשר דירוג הסרטונים עבור מילות מפתח חשובות

בשנים האחרונות, יותר ויותר תוצאות חיפוש של גולשים מחזירות, במקום עמודי אתר, דווקא סרטונים רלוונטים העונים על שאילתת החיפוש שביצע הגולש. התופעה הזאת הינה חלק ממלחמה על נתח השוק של פלטפורמות הוידאו המובילות: יוטיוב של גוגל, ופייסבוק.

הווה אומר, שיצירת סרטון איכותי שערוך היטב, הוטמעו בו מילות המפתח הנכונות, והוא עונה לכללי הקידום האורגני, יכולה לסייע לאתר להיות מדורג על ביטויי מפתח רלוונטיים גם באמצעות הסרטונים שהוא יצר, ובאמצעות כך, לתפוס חלק מרכזי בדפי תוצאות החיפוש.

סיבה מספר 5: חיזוק הסמכות והברנד

אחד הפרמטרים שמשפיעים בצורה המשמעותית ביותר על היכולת של עמודי אתר להיות מוצגים בדפי תוצאות החיפוש עבור שאילתות פופולריות ורלוונטיות, הוא מידת הסמכות של בית העסק שעומד מאחורי התכנים. ככל שהעסק ייחשב בעיני מנועי החיפוש, ובפרט גוגל, לעסק בר סמכות בנישה הרלוונטית, כך יגדל הסיכוי שדפי תוצאות החיפוש יכללו את עמודי האתר בתוצאות שלהם.

וידאו, כפי שציינו קודם לכן, הוא כלי מצויין שבעזרתו יכול עסק לאותת למנוע החיפוש שהוא בר סמכות בתחום. מדוע? משום שיצירת וידאו איכותי היא פעולה שדורשת מעורבות של אנשי מקצוע בתחום, ציוד טכנולוגי ייחודי, תקציב, זמן, תכנון ויכולת ביצוע. כל אלו, מבדילים בדרך כלל, בין עסק קטן ושולי בתחום, ובין חברה ברת סמכות שראויה לדירוג איכותי בדפי תוצאות החיפוש.

לסיכום

וידאו הוא פורמט שיכול לספק לעסק לא מעט יתרונות בתחום השיווק באופן כללי, ויתרונות משמעותיים במיוחד, בתחום הקידום האורגני. שילוב וידאו בעסק יוכל לשפר את הנראות של העסק במנועי החיפוש.

150 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page