top of page
  • תמונת הסופר/תאייל קהאן

סרטון תדמית לעסק

עודכן: 2 ביוני 2020

סרטוני תדמית לעסקים הפכו בשנים האחרונות לשיטת שיווק אפקטיבית ביותר, בעיקר בזכות עלייתם של אתרי הווידאו כגון יו-טיוב והרשתות החברתיות האחרות שגם אליהן אין בעיה להעלות סרטונים. החדשות הטובות שאפילו אין צורך להשתמש בקידום סרטונים ממומן ובאמצעות הפעולות הנכונות אפשר לזכות לחשיפה אורגנית לא רעה בכלל.

אז איך מייצרים סרטון תדמית לעסק שלא יבייש את הפירמה?


טכניקה, צילום, עריכת וידאו, אפטר אפקטס ועיצוב הסאונד

סרטון מקצועי הוא סרטון שמצולם באמצעות ציוד מקצועי ובתנאים מיטיבים. אמנם כיום יש מצלמות מאוד איכותיות בסמטארפונים, אבל לסמארטפון שטח אחסון מוגבל ואיכות העדשה לא משתווה לאיכות של מצלמות DSLR או למצלמות מסוג Red או Arri Alexa.


מבחינת תנאים, חשוב להקפיד על אספקטים כמו תאורה טובה, מניעת השתקפויות, צילום מהזווית הנכונה, צילום באולפן מקצועי בהתאם לקונספט של הסרטון ושימוש בגרין סקרין (Green Screen) במידת הצורך. מסיבות אלו, עסק שמפיק לעצמו סרטון תדמית בדרך כלל שוכר את שירותיו של צלם מקצועי ולא עושה זאת לבד, אלא אם כן הוא מפיק סרטונים על בסיס קבוע ויש לו את הידע הטכני הדרוש.


עוד דרישה טכנית היא עריכת וידאו בפרימייר (Premiere) או אביד (Avid) וידע באפטר אפקטס (After Effects). באמצעות עורך וידאו יצירתי שידע להוציא את הטוב ביותר בסרטון תדמית לעסק קצר, קולע ואפקטיבי, בשילוב עבודת אונליין של אפטריסט שיוסיף כותרת, אנימציה ויבצע תיקוני צבע ועד עבודת סאונד הכוללת הוספת סאונד אפקטס וביצוע המיקס לסרטון.


הקרייאטיב

נגמרו הימים בהם סרטון תדמית לעסק הסתכם במנהל או המנכ"ל שמדברים אל מול המצלמה ומנסים לשכנע את הצופה למה דווקא העסק שלו הוא הכי טוב ומדהים שיש. ברמה הכי בסיסית, סרטון התדמית אמור לעורר רגש והזדהות אצל הצופה על מנת שבסוף הסרטון הוא ירצה ליצור קשר עם העסק מיוזמתו.

יש המון דרכים לעשות זאת, הנה רק כמה דוגמאות:


  • להציג את העובדים במקום ותחום ההתמחות של כל אחד בסגנון "צוות לעניין"

  • לצלם את הלקוחות הקבועים של העסק באופן אותנטי שיספרו למה הם נאמנים דווקא אליו

  • לספק מדריכים לדברים שאפשר לעשות עם מה שהעסק מוכר, החל מהכנת סנדוויצ'ים ועד לפריסת גדר במבוק

אבל הסרטונים שעובדים הכי טוב הם ללא ספק הסרטונים ההיתוליים, אלו כאלו שמנסים לאתגר את העסק. לדוגמה, יצרנית מעבדי המזון Blendtech קוראת לצופים לאתגר אותה ולבדוק מה הבלנדרים שלה יכולים לטחון או לא לטחון.

סרטונים כאלו יכולים להיות סופר יעילים עבור עסקים בעל חזות אפרפרה יחסית, ולכן הטענה שסרטוני תדמית מתאימים רק לחלק מהעסקים היא ממש לא נכונה (אלא אם כן אתם עסק לגביית חובות), פשוט צריך להתאמץ קצת יותר.


שיווק ותפוצה

גם הסרטון הכי וויראלי והכי מוצלח לא תמיד מגיע למאסה של צפיות בלי קצת עזרה. לא מספיק לשתף אותו בקבוצות בפייסבוק ולשים אותו באתר העסק, ויש גם לדעת איך להקפיץ אתו לראש התוצאות של גוגל ויו-טיוב.


ישנו תחום שלם שנקרא "קידום סרטונים" (VSEO) שהוא למעשה נגזרת של קידום אתרים (SEO) ומשתמש בטכניקות דומות, אך לא זהות לחלוטין. בין היתר יש לבחור את מילות המפתח הנכונות, להשתמש בתיאור המתאים, לקשר אל הסרטון גם מאתרים נוספים וכו'. זהו לא נושא כה מסובך כפי שהוא נשמע ובהחלט אפשר להתמקצע בו גם לבד.


308 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page